“מדוע היה עימות גם עם החתן?” • הרב ברלנד ישוחרר ממעצר עוד יום

שופט בית המשפט השלום בראשון לציון נעתר לבקשת עורכת הדין של הרב אליעזר ברלנד ושחרר אותו למעצר בית • אלא שהמשטרה ביקשה עיכוב ביצוע עד להגשת ערעור על ההחלטה בבית המשפט המחוזי - והשופט הורה על החזרתו של מנהיג 'שובו בנים' למעצר למשך 24 שעות • הסנגורית שאלה בדיון: "מדוע היה צורך בעימות בין הרב לחתנו?"
דוד ליבוביץ
י"ט תמוז התשע"ו / 25.07.2016 16:46

שופט בית משפט השלום בראשון לציון, עמי קובו, נעתר לדרישת עורכת הדין רחל תורן, באת כוחו של הרב אליעזר ברלנד – ושחרר אותו למעצר בית מלא.

עם זאת, לאור בקשת המשטרה לעכב את ביצוע ההחלטה עד להגשת ערעור בפני בית המשפט המחוזי בלוד – עיכב השופט את ביצוע ההחלטה, והורה על החזרתו של הרב ברלנד למעצר של יממה.

הדיון החל לאחר שהשופט הקריא את חומר החקירה במשך שעה קלה. לפי דיווח בוואלה, הסנגורית ביקשה לדעת כמה אנשים נחשפו לחומרי החקירה המפרטים את העימותים בין הרב למתלוננות. “אני תוהה איך העימותים פורסמו בוואלה! NEWS, כשאתם סירבתם לאשר לי שהיו עימותים”, אמרה הפרקליטה.

החוקרת השיבה לה כי גם ראש יאחב”ל היה חשוף לחומר החקירה.

“תאשרו לי שערכתם ארבעה עימותים עם קורבנות וגם עם החתן של הרב. האם החתן של הרב הוא קורבן למעשה מגונה?”, שאלה הסנגורית.

החוקרת השיבה: “אני מאשרת שהיו עימותים, אבל לא מתייחסת למה שעלה בתוך העימות. אני לא אכנס למה היה צורך בעימות בין הרב לחתן”.

אתמול עומת ברלנד עם מתלוננות נגדו במשרדי יחידת להב 433. במהלך העימות הטיחה אחת המתלוננות ברב דברים קשים על מעשיו, לכאורה, צעקה שהוא “סוטה” ואמרה שהיא זוכרת את “הריח הלא נעים שלך בפה”. הרב ברלנד שמר כמעט לאורך העימות כולו על שתיקה, והשיב: “לא היה ולא נברא”.

בסיכום הדיון נשאה  הסנגורית דברי סיכום תקיפים בהם קראה לשחררו לאלתר.  זאת לעומת דרישת המשטרה להאריך את מעצרו בארבעה ימים. 

לדבריה, הרב הגיע ארצה מיוזמתו, מסר גרסה מלאה, וביקש להתעמת עם התלונות. עו”ד תורן תקפה את התנהלות המשטרה בחקירה, את בקשת ההסגרה שמידע חשוב בעניין החשדות שבהן חשוד הרב לא צויינו  בה, וזאת לדבריה כדי להשחיר את דמותו ופועלו.

לדברי עו”ד תורן, המשטרה מבזבזת זמן וטרם השלימה חקירה פשוטה שנקצבו לה כמה ימים. “ניתן לסיימה גם כאשר הרב משוחרר לחלופת מעצר”, אמרה. עורכת הדין הדגישה בדיון כי הרב הסכים לבדיקתו במכונת אמת.

מול בית המשפט הפגינו במהלך הדיון מאות מחסידיו של הרב ברלנד. כוחות גדולים של משטרה הגיעו למקום מחשש להפרות סדר מצד החסידים, ובהם עשרות שוטרי יס”מ ושוטרים ממשטרת ראשון לציון ומחוז מרכז. עם היוודע על החלטת השופט לשחרר את הרב למעצר בית, פצח הקהל בריקודי שמחה.

מהמשטרה נמסר כי בית משפט השלום בראשל״צ שחרר בתנאים מגבילים, לרבות מעצר בית מלא, את הרב אליעזר ברלנד ועיכב ב-24 שעות את ביצוע החלטתו זו, על מנת לאפשר למשטרה לערער עליה.

הרב  ברלנד שוהה במעצר מאז יום שלישי שעבר, עם השלמת הליך הסגרתו לישראל ומעצרו לחקירה על ידי יחידה ארצית של משטרת ישראל, בגין חשד לביצוע מעשים חמורים בנשים מקהילתו.

“החשוד עזב את הארץ בחודש פברואר 2013, שעה שמתנהלת חקירה בעניינו. מאז, נקטה משטרת ישראל בשיתוף המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה ובסיוע גורמי משרד החוץ, במהלכים מאומצים וממושכים, על מנת להביא לאיתורו ולהבאתו ארצה לצורך חקירתו בגין החשדות המיוחסים לו. במסגרת זו הוגשה זה מכבר בקשת הסגרה בעניינו לרשויות הרלוונטיות בחו״ל”, נאמר בהודעת המשטרה.

החקירה מלווה על ידי פרקליטות מחוז ירושלים.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חבל
    25/07/2016 16:57
    אליהו נביא
  1. חבל רב צריך לתת דוגמה וללמד תורה לעם ישראל חבל אנני שופט רב אבל אשתדל להאמין שהרבי חף מכול אשמה ואשמה

    • קובי   26/07/2016 10:54

      ומה הרב עושה אם לא מלמד תורה לעם? מה הוא מלמד אותם טניס? בטוחחח שאתה בכלל לא מכיר אותו, ולא ראית אותו אף פעם..
      אז איך אתה מרשה לעצמך
      ועל איזה דוגמא אתה מדבר שהרב לא נותן?