“לא יכנסו נשים לבית”: הרב ברלנד ישוחרר למעצר בית • צפו בהחלטה

הרב ברלנד חשוד בחמישה אירועים של מעשים חמורים בארבע נשים • השופט קבע: "קיים חשד סביר לביצוע העבירות המיוחסות לחשוד" • ישוחרר מחר בשעה 15:00 אחרי העימותים עם המתלוננות, לחלופת מעצר בבית מקורבים
חיים טוויל
ט"ו תמוז התשע"ו / 21.07.2016 18:00

שופט בת משפט השלום בראשון לציון, מנחם מזרחי, האריך היום (חמישי) אחר הצהרים את מעצרו של הרב אליעזר ברלנד עד מחר בשעה 15:00, על מנת לאפשר לעמת את הרב עם המתלוננות כנגדו.

לפי החלטת השופט, מנהיג ‘שובו בנים’ ישוחרר אחרי העימותים למעצר בית  מלא של 10 ימים. “בכל תקופת מעצר הבית לא יכנסו אל הבית נשים, למעט זוגתו של החשוד”, קבע השופט בהחלטה.

במהלך הדיון התבטא השופט ואמר: “הרב ברלנד לא ראש ארגון פשע”. המשטרה ביקשה שישה ימי מעצר, אולם השופט דחה את הבקשה.

עם זאת, השופט קבע כי “קיים חשד סביר לביצוע העבירות המיוחסות לחשוד”.

השופט מנחם מזרחי דרש מהמשטרה לבצע כבר מחר בבוקר את העימותים בין הרב למתלוננות –  כולן או חלקן – וקבע כי הרב לא יהיה עצור כבן ערובה עד השלמת החקירה.

השופט מזרחי קבע, כי מדובר בחקירה שניתן היה לבצעה עוד לפני הגעתו של הרב, ולא ברור מדוע לא ביצעה זאת היחידה החוקרת. השופט קבע עוד כי החלטתו תלויה במצבו הרפואי של הרב, במהלך הלילה ומחר.

על החשש של המשטרה כי החשוד ימלט, קבע השופט ערבות של  500 אלף שקלים, וקבע כי ניתן להמיר את המעצר בחלופת מעצר.

החלטת מעצר הרב ברלנד

החלטת מעצר הרב ברלנד

עו”ד רחל תורן, באת כוחו של הרב, אמרה: “בית המשפט בהחלטתו היום המשיך בקו שנקט כבר בדיון הראשון שהתקיים שלשום, ולפיה אין עילת מעצר, וכי המשטרה יכולה להמשיך את פעולותיה גם כשהרב אינו נמצא בבית המעצר, גם בהתחשב במצבו הרפואי”.

הרב ברלנד חשוד בחמישה אירועים של מעשים חמורים בארבע נשים. הרב גם גם חשוד כי שלח שניים מחסידיו לתקוף אדם שהכפיש אותו, לכאורה. מחוץ לבית המשפט התגודדו עשרות מחסידיו.

הרב ברלנד הגיע אל הדיון, תחת אבטחה כבדה של אנשי שרות בתי הסוהר ושוטרי יס”מ, לאחר ששוחרר מבית החולים ‘אסף הרופא’, שם אושפז ביום שלישי אחר הצהרים, לאחר שהתמוטט בתחילת הדיון הראשון שנערך בכלא ניצן ברמלה.

קודם לכן, בשעות הצהרים, דחה בית המשפט המחוזי מחוז מרכז-לוד את ערר שהגישה המשטרה על החלטת שופט המעצרים מיום שלישי – אז קבע השופט כי מעצרו של  מנהיג ‘שובו בנים’ יוארך ביומיים, עד היום בשעה 16:00.

לפי אנשיו של הרב ברלנד, השופט יעקב שיינמן תקף במהלך הדיון, שהתנהל בדלתיים סגורות, את התעקשות המשטרה לקיים דיון הבוקר, כאשר בשעה 16:00 אחר הצהריים אמור להתקיים דיון בבית משפט השלום בראשון לציון – בתום 48 שעות למעצרו של הרב.

לדבריהם, השופט תקף בדיון את המשטרה ואמר כי בבקשה שהציגה פעלה בצורה עקומה וכי התנהלותה היתה לא תקינה. השופט הוסיף כי אילו היה יכול, היה מטיל על המשטרה הוצאות בשל הדיון המיותר.

הרב אליעזר ברלנד הוסגר ביום שלישי לישראל מדרום אפריקה ועם נחיתתו בישראל נעצר.

עו”ד רחל תורן, באת כוחו של מנהיג ‘שובו בנים’, אמרה הבוקר לפני הדיון בבית המשפט המחוזי, כי היא מצרה על כך שהפרקליטות מסרבת להשלים עם המציאות ולפיה אין כל עילה להמשך מעצרו של הרב, מעבר למה שפסק שופט המעצרים, קרי עד היום בשעה 16:00.

“הרב נענש על מצבו הבריאותי וצר לנו שדבריו הברורים של שופט המעצרים באשר להעדר עילה למעצר נפלו על אוזניים ערלות”, אמרה עורכת הדין. “כולנו תקווה שהמחוזי יאשר את קביעת הערכאה הראשונה והרב ישוחרר היום ללא כל הגבלה”.

במהלך היומיים האחרונים היו אמורים להתבצע עימותים בין הרב  החשוד שביצע מעשים חמורים בנשים שהשתייכו לקהילתו, לבין המתלוננות, אולם ככל הידוע עימותים אלה לא נערכו בשל אישפוזו בבית החולים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרשעים כים נגרש השקט לא יכלו
    22/07/2016 21:13
    יהודי
  1. האמת תנצח עד הסוף, ומדינת השמד ינחלו בעזרת ה’ מפלה גדולה יחד עם כל הרשעים שאין להם טיפת רחמנות