לינץ’ או פרובוקציה? נהגת טוענת: הותקפתי בידי חרדים בשבת

מה קרה כאשר ג'ואנה חצבני נקלעה להתקהלות חרדית בעת שנהגה במגרש הרוסים • הנהגת: "עשו עליי לינץ'" • המשטרה: "היא עוררה פרובוקציה"
יוני גרין
ה' סיון התשע"ד / 03.06.2014 10:51

ג’ואנה חצבני, קריינית קול ישראל בשפה הערבית, טענה אמש (שני) בתכנית ‘צינור לילה’ של חדשות10, כי הותקפה בידי חרדים בעת שנהגה עם רכבה בשבת במגרש הרוסים בירושלים. לדבריה, השוטר שבמקום נעמד מנגד בשעה שהחרדים התפרעו וניפצו את שמשות הרכב, ואף הורה להם להמשיך ולחסום אותו.

התקרית ארעה בשבת האחרונה, כאשר חצבני נתקלה בהפגנה חרדית. מהתיעוד שצילמה חצבני בטלפון הנייד שלה, עולה כי ההמון חסם את דרכו של הרכב, דפק על חלונותיו בפראות, זרק לעברו קליפות גרעינים וניפץ את השמשות. יחד עם זאת, שוטר שנכח במקום סירב לשעות לתחינות העזרה של חצבני, כל זמן שהיא ממשיכה לתעד את האירוע בטלפון הנייד.

מהתיעוד שצילמה חצבני עולה, כי השוטר הגיב באדישות לקריאות המבוהלות שלה ואף טען “לא עשו לך כלום”. לדברי חצבני, השוטר אף הורה למפגינים במקום להמשיך ולחסום את הרכב, כל זמן שהנהגת אינה מניחה מידה את הטלפון הנייד.

“אני לבד בתוך האוטו ומרגישה שעושים עליי לינץ’, מפחדת על החיים שלי”, סיפרה אמש חצבני לחדשות10 והוסיפה כי בכתה במשך כל הנסיעה חזרה למבשרת ציון.

ממשטרת מחוז ירושלים נמסר בתגובה לצינור לילה: “הנהגת נקלעה למחאת חרדים וכוח יס”מ הדף את המפגינים ופינה נתיב נסיעה עבורה, כששוטר מסייע לה. עם זאת, בחרה הנהגת לשלוף מצלמה ולצלם את המפגינים, פעולה שהציתה את המחאה במקום.

הנהגת סירבה להיענות לבקשת השוטר להפסיק לצלם והשוטר הסביר לה כי כל עוד תצלם ותעורר פרובוקציה לא יוכל לסייע לה. המשטרה מצרה על הדרך הפרובוקטיבית שבחרה הנהגת גם כלפי השוטרים, אשר פועלים לשירות תושבי העיר ומבקריה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    היא לא ערביה היא גיורת
    03/06/2014 23:30
    יוחן בולוס
  1. אספסוף שוטה ואלים. אור לגויים