הציבור החרדי יוכר כקבוצת מיעוט כדי להקים ערים ושכונות ייחודיות

המדינה צפויה להכיר במגזר החרדי כקבוצת מיעוט, על מנת שניתן יהיה לשווק עבורו מכרזי בניה בלעדיים - שכונות ואפילו ערים חדשות - מבלי שהדבר יחשב לאפליה • הנושא הובא להכרעת היועץ המשפטי לממשלה, שאמור להכריע בקרוב • מסתמן: תהיה הכרה כזאת, גם אם יהיו בה מספר הסתייגויות • צפויה להסתמך על החלטות בעבר של בית המשפט העליון
שייע קליין
י"א תמוז התשע"ו / 17.07.2016 08:45

היועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדבליט, מקיים דיונים שמטרתם להכיר באוכלוסייה החרדית כקבוצת מיעוט, זאת כדי לאפשר למדינה להקים עבור המגזר החרדי שכונות ואפילו ערים ייעודיות חדשות, מבלי שהדבר יחשב לאפליה.

לפי דיווח בגלי צה”ל, ההליך הזה, שנעשה במשרד המשפטים, נמשך כבר כמה חודשים, ובראשו עומד היועץ המשפטי לממשלה, ומעורב בו גם המשנה ליועץ לעניינים אזרחיים וגורמים נוספים.

המטרה הסופית היא לאפשר את מה שמעוניינים במשרד השיכון לעשות: ליצור תוכניות ארוכות טווח לבניית שכונות ואפילו ערים עבור האוכלוסייה החרדית בלבד, מבלי שהדבר יחשב לאפליה, ולא לעשות את מה שלפעמים קורה היום – לבנות שכונה, לשווק אותה לחרדים בלבד באמצעות מילים עדינות יותר, ובעצם להימנע בכך מהטענות על אפליה.

לפי הדיווח, משיחות עם גורמים מעורבים בהליך ההכרה בחרדים כקבוצת מיעוט, ניתן להבין כי בסופו של דבר תהיה הכרה כזאת, גם אם יהיו בה מספר הסתייגויות, והיא צפויה להסתמך על כך שבית המשפט העליון כבר הכיר בעבר בכך שלאוכלוסייה החרדית יש מספר מאפיינים של קבוצת מיעוט ושלעיתים יש מקום למרות אותה ‘אפליה’ לכאורה, לאפשר שיווק של אזורי דיור רק המגזר החרדי.

ההכרעה, כך לפי הדיווח בגל”צ, לא תימשך עוד זמן רב.

בסוף חודש מרץ כבר נערכה ישיבה בנושא אצל היועץ מנדלבליט, ובעקבות הדרישות שהציב משרד השיכון, הנושא אמור להגיע לפתחו שוב בתקופה הקרובה, כדי שיכריע סופית.

אחרי שהוא יסיים את הסוגיה הזאת, תגיע לפתחו של מנדלבליט סוגיה מאוד דומה אבל יותר מסובכת: להכריע אם בדומה להכרה בחרדים כקבוצת מיעוט, ניתן יהיה לעשות אותו דבר גם לגבי האוכלוסייה הדתית-לאומית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות