צומת תפוח: מחבל חוסל בעת סיור בכירים בקבר יוסף; חייל נפצע קל

שוטר מג"ב חיסל בצומת תפוח מחבל שירה לעבר חייל ופצע אותו באורח קל • הפיגוע אירע בשעה שבכירים מהדרג המדיני והצבאי ביקרו בקבר יוסף
ה' סיון התשע"ד / 03.06.2014 01:17

חוח של משמר הגבול ירה הלילה למוות במחבל שפתח באש בצומת תפוח שבשומרון. אחד הלוחמים נפצע באורח קל ברגלו מהירי ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים בילינסון בפתח-תקווה. כוחות צה”ל פתחו בסריקת האיזור.

מחקירה ראשונית של האירוע עולה, כי מחבל, ככל הנראה חמוש באקדח, הגיע לצומת הסמוכה לעיר שכם, ופתח בירי לעבר לוחמי משמר הגבול המוצבים במקום. חייל צה”ל השיבו לעברו באש ופגעו בו.

כוחות נוספים של צה”ל ומשמר הגבול הוזעקו למקום.

אברהם, אזרח ישראלי שחלף במקום עם רכבו בעת אירוע הירי, סיפר לחרדים10: “ראינו את המחבל שרוע על הכביש ליד המדרכה, וישר ניגש אלינו חייל עם נשק שלוף והורה לנו לעזוב את המקום. ראינו כעשרה טרמפיסטים שהתכופפו מאחורי הבטונדות בזמן הירי; זה היה יכול להיגמר אחרת”.

אל  זירת האירוע הגיע גם הרמטכ”ל, רב-אלוף בני גנץ, שהיה באזור. בשעת הירי היו בכירים בדרג המדיני והביטחוני בסיור בקבר יוסף, בסמוך למקום האירוע. לא ברור אם יש קשר בין האירועים.

גם גדולי הזמר החסידי, אברהם פריד ומרדכי בן דוד, היו בדרכם לקבר יוסף ותכננו להופיע יחד, אלא שבעקבות הפיגוע הוחלט בצה”ל לבטל את את הכניסות לשכם.

גם שר השיכון אורי אריאל, ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה וסגנו יוסי דגן נאלצו להישאר מחוץ לשכם.

מי שכן הצליחו להיכנס היו הרמטכ”ל רא”ל בני גנץ, הרב הראשי לצה”ל תא”ל הרב רפי פרץ, ורב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ’.

דובר המשטרה/מג״ב מסר:

“מעט לפני חצות, הגיע מחבל חמוש באקדח לצומת תפוח. המחבל פתח בירי לעבר הלוחמים המוצבים במחסום. לוחם משמר הגבול ולוחם צה״ל הסתערו והשיבו בירי לעבר המחבל עד שנוטרל. במהלך חילופי האש נפצע לוחם נוסף ברגלו ופונה לבית חולים בלינסון בהכרה מלאה. כרגע מצבו מוגדר קל. מיד לאחר האירוע, הגיעו לזירה כוחות נוספים של משמר הגבול וצה״ל”.

סמ״ר ד׳, מפקד המחסום שהסתער לעבר המחבל סיפר על אותן שניות: ״קיבלנו דיווח מאזרח על חשוד שמסתובב באזור הטרמפיאדה בסמוך למחסום. שלחתי את הלוחם שיבדוק את החשוד, ואז זיהיתי שהוא מבצע ירי לעברנו. אני ולוחם של חטיבת הנח״ל הסתערנו לעבר המחבל וניטרלנו אותו״.

רק בסוף השבוע האחרון, לוחמי משמר הגבול עצרו באותו המחסום בדיוק מחבל שעליו חגורת נפץ. לאחר שהעלה את רמת החשד של הלוחמים, נקרא לעצור. אז ביצעו הלוחמים נוהל מעצר חשוד והפשטה מרחוק, במהלכה גילו על גופו חגורת נפץ המורכבת מ-12 מטעני צינור. החשוד נעצר והועבר לחקירות שב״כ, ובסבירות גבוהה אף הצילו חיי אדם.

לוחמי מג״ב המוצבים במחסום תפוח, מכירים היטב את האיומים במחסום. למשל הלוחם שנפצע באירוע הלילה, סמ״ר ד.א׳, כבר נתקל בסיטואציה דומה בשירותו. בחודש נובמבר 2013, הגיע לצומת תפוח חשוד שהחל לירות עם אקדח זיקוקים לעבר הכוחות ועוברי האורח. ד.א׳ השיב בירי לעבר המחבל יחד עם חבריו עד שנוטרל.

מפקד משמר הגבול, ניצב עמוס יעקב, הגיע למחסום כדי לשמוע מפי הלוחמים על השתלשלות האירוע. מאוחר יותר, ביקר את הלוחם שנפצע (א.ד) בבית החולים. ״ ביצעתם את המשימה על הצד הטוב ביותר. בפעולתכם הפגנתם נחישות, מקצועיות ואומץ לב. זה בדיוק מה שמצופה מלוחם משמר הגבול״.

 

מחבל

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות