כשהרבי מהרז”ל מסאטמר התעניין מה דעת הגראי”ל שטיינמן על לימודי חול

מנכ"ל החינוך העצמאי, הרב אליעזר סורוצקין, דן עם האדמו"ר מהרז"ל מסאטמר על חינוך ילדי העולים מצרפת • כאשר המנכ"ל ציין כי הגראי"ל שטיינמן נגד שילוב לימודי חול במוסדות חינוך עבורם - הופתע האדמו"ר וביקש שיצטט את דבריו המדויקים
יוסף גרינבוים
כ"ד סיון התשע"ו / 29.06.2016 21:23

לפני כחודשיים התקיים בארצות הברית כינוס מיוחד, בהשתתפות מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל והאדמו”רים מסאטמר, כדי  לדון על חינוך ילדי העולים מצרפת בישראל.

בימים האחרונים ביקר הרב אליעזר סורוצקין, מנכ”ל החינוך העצמאי, בארצות הברית לצורך גיוס כספים לארגון, ונכנס אל מעונו של האדמו”ר מהרז”ל מסאטמר – שביקש לשמוע על פעילות החינוך העצמאי בנושא.

האדמו”ר סיפר לרב סורוצקין על הישיבה באקס-לה-בן שבצרפת, לה התיר הרב מבריסק לשלב לימודי חול, בכדי למשוך גם יהודים רחוקים יותר מהיהדות לחינוך תורני.

האדמו”ר טען כי לדעתו המצב בקרב יהודי צרפת דומה, ויש להקים עבורם ישיבות עם לימודי חול.

הרב סורוצקין  השיב לאדמו”ר כי אכן כך חשבו גם ב’לב לאחים’ וברשת ‘החינוך העצמאי’, אולם הגראי”ל שטיינמן אסר עליהם לפתוח מוסדות כאלו.

האדמו”ר הופתע לשמע הדברים וביקש מהרב סורצקין לשמוע את דבריו המדוייקים של הגראי”ל שטיינמן.

הרב סורוצקין ציטט את דבריו של ראש הישיבה: ”ייתכן ואכן יותר טוב אם יהיו מוסדות כאלו, ואם יקימו כאלו מוסדות לא נוכל לצאת כנגד, אבל לנו אסור להקים בעצמינו מוסדות של תערובת חול וקודש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות