דייוויד קמרון קורא ליו”ר הלייבור להתפטר: “למען השם בן אדם, לך”

ראש ממשלת בריטניה שהודיע כי יפרוש מתפקידו בעקבות כשלון עמדתו במשאל העם, דורש גם מיו"ר הלייבור ג'רמי קורבין לנקוט בצעד דומה: "למען ה' בן אדם לך, זה לא האינטרס הלאומי שישאר"
קובי פינדרוס
כ"ג סיון התשע"ו / 29.06.2016 20:06

גם הוא קורא לו ללכת: ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון קרא היום (רביעי) ליו”ר מפלגת הלייבור ג’רמי קורבין להתפטר מתפקידו.

ראש הממשלה קמרון כזכור תמך בהישארותה של בריטניה באיחוד האירופי וכשנכשל במשאל העם הודיע על התפטרותו. בעמדתו של קמרון החזיק גם קורבין, ולאחר הכישלון עומד יו”ר מפלגת הלייבור בפני לחץ פנימי לפרוש ומרבית השרים בממשלת הצללים שלו עזבו.

קמרון גם תקף את קורבין שלא פעל די למען ההישארות: “למען השם, בן אדם, לך. הוא אמר כי הוא יקדיש את כל כולו לכך ושנאתי לראות זאת כשהוא לא ניסה”. ראש הממשלה, הוסיף בסרקזם כי, “זה אמנם האינטרס של מפלגתי לראות אותו נשאר בכיסאו, אך זה לא האינטרס הלאומי”.

קורבין, מצדו, דחק בקמרון לטפל באי-הוודאות הכלכלית שנוצרה בעקבות ההחלטה לפרוש מהאיחוד והפציר בו להימנע מלנקוט צעדי צנע נוספים. “המדינה שלנו מפולגת, עלינו לאחות אותה”, אמר. “הכלכלה שלנו שברירית ועלינו להתחיל לבנות אותה מחדש”.

אתמול הצביעו רוב חברי הפרלמנט של הלייבור נגד קורבין בהצבעת אי-אמון. אין זאת החלטה מחייבת, אך יו”ר המפלגה אמר שפרישה מתפקידו תהיה בגידה בכל חברי הלייבור שתומכים בו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות