בתה של אסתי וינשטיין, שנעדרת כבר שלושה ימים: “אין קצה חוט”

אסתי ויינשטיין, חסידת גור לשעבר שנטשה את הדת עם אחת מבנותיה, נעדרת מאז יום שני בבוקר, לאחר שהשאירה אחריה מכתב בו פירטה על מצבה הנפשי הקשה, בגלל הנתק הממושך משש מבנותיה • בתה תמי מונטג: "הנתק שבר וריסק אותה, אנחנו מאוד מקוות שהיא מסתתרת באיזה מקום • רוצים שתדע שאנחנו מחכים ודואגים וגם אוהבים אותה"
חיים טוויל
י"ז סיון התשע"ו / 22.06.2016 21:33

עברו כבר יותר מיומיים מאז נעלמה אסתי ויינשטיין, תושבת אזור בת 50,  שנעלמה ביום שני בבוקר, לאחר שהשאירה בביתה מכתב  בו פירטה על מצבה הנפשי הקשה שנגרם לה בעקבות ניתוק הקשר עם שש מבנותיה והוריה מאז עזבה את חצר חסידות גור ונטשה את הדת.

בתה תמי מונטג, שנטשה את הדת יחד עם אמה, מבקשת היום (רביעי) מהציבור לעזור לה בחיפוש אחר אמה.

בראיון שהעניקה לרפי רשף בערוץ 10, היא פנתה לאמא בדרישה שתחזור הביתה: “אנחנו מחכים ודואגים לה, אנחנו אוהבים אותה”.

תמי ואמה עזבו את הדת לפני שבע שנים, לאחר גירושי הוריה. לדברי תמי, אביה ניתק עימן את הקשר והוא גם לא מוכן לתת לאחרים ליצור עימן את הקשר.

“המסר במכתב הוא יותר מסר של פרידה, אנחנו מקווים שהמסר לא באמת הולך לקרות”,  אמרה תמי בתכנית. “היא ממש פונה בו למשפחה ולילדים שלא הסכימו להיות איתה בקשר ואומרת שזה שבר וריסק אותה, שהיא לא יכולה להמשיך להתמודד עם זה”.

לדברי הבת, אמה אסתי “עברה דברים מאוד קשים עם רבנים שעבדו עליה, וכשהיא רצתה להתגרש מאבא שלי הבטיחו לה שהיא תראה את הילדים והכל יהיה בסדר, בסוף עבדו עליה בעיניים. החוויות הקשות האלה גרמו לה להבין שזה עולם מאוד קיצוני ולא נכון”.

הקשר של ויינשטיין עם שש בנותיה האחרות, היה מינימלי מאוד, אך תמי טוענת כעת כי היא בטוחה שגם להן קשה עם היעדרות אמן: “אנחנו רוצים לעשות הכל בשבילה, לא יודעים מה המצב שלה כיום, אין לנו קצה חוט או שום דבר אחר במשך יומיים וחצי, אנחנו מאוד מקוות שהיא מסתתרת באיזה מקום, הלוואי והיא צופה בנו עכשיו ורואה אותנו, שתדע שאנחנו מחכים ודואגים לה וגם אוהבים אותה”.

אסתי וינשטיין

מונטג סיימה בפנייה נרגשת לאמה, ומבקשת ממנה לחזור הביתה סוף סוף: “אמא, תחזרי, המצב ישתנה. נעשה הכל כדי שהכל יהיה בסדר, רק בבקשה תצרי קשר”.

ויינשטיין עזבה את ביתה ללא טלפון או כסף, וללא שום פרטים בהם ניתן ליצור איתה קשר. “ידוע שהיא יצאה עם רכב יונדאי שחור וקטן, שמספרו באמצע הוא 562, וזהו”, אומרת בתה.

גם המשטרה הפיצה היום שוב הודעה על החיפושים אחרי וינשטיין, לצד תיאורה: “מבנה גוף רזה, שיער בצבע חום שטני, עיניים בצע חום, גובהה 1.70 מ’. נראתה לאחרונה כשהיא ברכב יונדאי בצבע שחור מ.ר. 51-562-37. כל היודע דבר על מקום הימצאה מתבקש להתקשר למוקד 100 של המשטרה”.

הדפס כתבה

10 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תמיד מאשימים את הרבנים! היא עושה מה שבא לה
    23/06/2016 00:06
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. ופתאום כשהיא מגלה שהרחוב החילוני לא נוצץ כמו שחשבה אז היא נשברת ומי אשם? כמובן הרבנים! כולם אשמים רק לא היא !!!

    • רב העיר   23/06/2016 03:36

      באמאשך

    • אסתי ויינשטיין היא אישיות משכמה ומעלה   23/06/2016 16:42

      הביקורת שלך נובעת מבורות וחוסר השכלה, לא במקום ושיפוטית.
      ודאי וודאי שאין לך שמץ של מושג אילו הצליחה בחייה הפרטיים והזוגיים.
      כשיש לך הכל אבל אין לך משפחה זה מוות איטי ביסורים ולא משנה כמה החיים שלך טובים או כמה הקריירה שלך מצליחה
      אל תקשרו את זה לעזיבת הדת, שם היה לה רע.
      חבל שהרבנים ממשיכים לרדות בקהל שלם. חבל שאתם שפוטים ונותנים לזה יד.
      חבל שאי אפשר להוציא מכם קורטוב אנושיות ברגע כל כך מעורר כאב על אשה שסבלה ונענשה רק משום שבחרה לחיות את חייה כפי הנכון לה.
      זה מזכיר תקופות אפילות בהיסטוריה וד”ל.

  2. חבל על דאבדין בשביל אושר מדומה נטול שמחת חיים
    23/06/2016 00:11
    תומר
  3. כואב על אסתי ונקווה שהכל בסדר איתה וכמובן שצריך לחפש אותה ולמצוא אותה בתקווה שלא עשתה לעצמה משהו חס ושלום.
    אך במקביל אני מקווה שהיא הגיעה למסקנה שיציאתה בשאלה בגלל מסע יסורין שהיא עברה ואולי שלא בצדק בגלל “חרדים לא הגונים” מבני ביתה , לא הביא לה אושר ושמחת חיים.
    התנדבותה בארגון ליוצאים בשאלה וכן הרצאותיה המתריסות כנגד החרדים בכלל וחסידות גור בפרט במסגרת מכון “רמת שירה” , לא הסבו לה אושר ועושר , שמחת חיים ותשובה לתכלית החיים. במקום להרצות באימון אישי וסדנאות להעצמה והגשמת מטרות סיפור אישי – הרצאה מעוררת השראה על חזרתה בשאלה , היא צריכה לקבל תמיכה בעצמה כי עדיין אין לה מספיק מודעות עצמית כדי לאמן אחרים… מקוה שהיא תחזור בקרוב ותפסיק את מסע השיסוי כנגד העולם בו היא גדלה רק ממניעים אישיים ומשפחתיים וחוסר הצלחתה בחיי הזוגיות ובחייה הרוחניים והאמוניים.
    תחיי בעולמך ותני לחיות …. וכמובן מחכים לשובך ומתפללים ומחפשים….

  4. לצנזר תגובות
    23/06/2016 01:43
    הודיה
  5. במצב כזה רגיש צריך לצנזר תגובות עוקצניות ומרושעות כמו שנכתבו כאן,
    הרוע הבלתי נתפס של הכותבים אותן מצמרר ורק מבהיר את הכרחיות בחירתה.

  6. תגובה ל
    23/06/2016 09:28
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  7. מנת השכל בקדקודך נמוכה מגרעין של ענב.
    בגלל אנשים חכמים כמוך בעיותינו בציבור לא יוצאות החוצה וזוכות למרפא הולם.

  8. יש לשים כל מחלוקת בצד ולהפגין מסר של הצלת נפשות ישראל
    23/06/2016 09:40
    עמדה
  9. אזרח פשוט

  10. ניל
    24/06/2016 07:52
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  11. מרחם עליה מאוד מאוד
    כואב את כאבה
    ומתפלל שבכל רגע היא תחזור לבתה החמודה תמי

  12. עצוב מאוד
    29/06/2016 00:01
    אחת שחושבת
  13. לעזאזל עם זה שכתוב שהיא נטשה את הדת.היא עזבה ונטשה את המשפחה שלה ואת הילדות לפני הכל וזה מה שחשוב כאן היא הבוגרת האחראית-הייתה אמוה להיות. אז אף אחד לא לא יכול לבא בטענה ולו הכי קטנה לבנות שלה.
    סיפור קשה וכואב על אישה שראתה את עצמה בתמונה לפני הבנות שהיא הביאה לעולם זה בחירה של בנאדם לחיות לעצמו. היא קמה יום אחד ועזבה בלי הסברים מה היא ציפתה.
    מאחלת לה שיהיה זיכרה ברוך שאלוקים ירחם וישמור אותה במקום שטוב לה.

  14. סליחה
    23/09/2016 11:28
    משה
  15. פירסמתי בכמה מקומות כתבה ארוכה המנתחת את מעשיה, אני חושב שבנקודה שכתבתי שהיא חולת נפש מעצם שהותירה את תמי לסבול, מיהרתי לשפוט, אולי היו לה טעויות בהתחלה, אבל עצם הכאב של ניתוק ולא משנה עקב איזו טעות הוא זרז מזוויע המסוגל להוביל להתמוטטות נפשית בהחלט של הורה, תוסיף לזה ניכור בלתי מתפשר, אני מבקש את סליחת המנוחה, ה’ יסלח לי.