נהג האוטובוס מואשם בגרימת מוות ברשלנות של 6 נוסעים

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה כתב אישום ובקשת פסילה נגד חיים ביטון, נהג 'אגד' שגרם לתאונה הקטלנית בכביש 1 - בה נהרגו שישה בני אדם • בכתב האישום מואשם ביטון, בין היתר, בעבירות של גרימת מוות ברשלנות, נהיגה ברשלנות ונהיגה במהירות בלתי סבירה • "לא נקט בכל אמצעי הזהירות על-מנת להבטיח את שלומם ובטיחותם של הנוסעים"
חיים טוויל
ט"ז סיון התשע"ו / 22.06.2016 11:17

פרקליטות מחוז ירושלים , באמצעות עו”ד יובל קדר, הגישה הבוקר (רביעי) לבית משפט השלום לתעבורה בעיר כתב אישום ובקשת פסילה נגד חיים ביטון, נהג חברת ‘אגד’, שגרם למותם של ששה נוסעים בקו 402, בתאונת הדרכים הקטלנית שאירעה בחודש פברואר.

בתאונה נהרגו ישראל וינברג, אהרן מרדכי כהן, יעקב מאיר חשין, לוי יצחק אמדדי , לאה מלמוד וחנה פרנקל ז”ל.

בכתב האישום מואשם ביטון, בין היתר, בעבירות של גרימת מוות ברשלנות, נהיגה ברשלנות ונהיגה במהירות בלתי סבירה.

על-פי כתב האישום, ב-14 בפברואר בשעות הערב נהג ביטון באוטובוס ‘אגד’ מירושלים לבני-ברק, בנתיב הימני של כביש 1, כאשר לפניו נוסעים כלי רכב נוספים.

למרות שלרשות הנהג עמד שדה ראיה גדול, הוא לא הבחין במשאית שעמדה בשולי הכביש והמשיך בנסיעתו הרגילה. ביטון הבחין באיחור כי האוטובוס מתקרב אל כלי הרכב שלפניו, וסטה עם האוטובוס לשוליים מבלי להבחין במשאית שעמדה לפניו.

ביטון הבחין במשאית כשהאוטובוס היה במרחק של כ-30 מטר לערך מהמשאית, ורק אז הסיט את האוטובוס חזרה לנתיב הימני – אולם פגע במשאית. כתוצאה ממהירות הנסיעה של האוטובוס ועוצמת ההתנגשות, המשיך האוטובוס להתקדם, תוך שחלקה האחורי שמאלי של המשאית והמנוף חודרים לתוך צדו הימני של האוטובוס.

הדופן הימנית של האוטובוס התעוותה, נדחפה לאחור ובחלקה נהרסה לחלוטין וחלק מהמושבים בצד ימין של האוטובוס נעקרו ממקומם.

כתוצאה מהתאונה, מצאו את מותם שישה מנוסעי האוטובוס, נוסעת נוספת נפגעה באורח קשה בידה הימנית שנקטעה ברובה וברגלה הימנית שרוסקה. כמו כן נפצעו באופן קל שמונה נוסעים נוספים.

בכתב האישום נקבע, כי ביטון לא התאים את נסיעתו לקצב הנסיעה של כלי הרכב שלפניו ולא שמר מרחק מתאים, לא בלם את האוטובוס ברגע שהבחין כי הוא קרוב לכלי הרכב שנסעו לפניו, וסטה לשוליים שלא לצורך.

“הנאשם הפר את חובת הזהירות המוגברת כלפי הנוסעים באוטובוס, לאחר שנטל על עצמו להסיע את אותם הנוסעים בשלום למחוז חפצם, אך לא נקט בכל אמצעי הזהירות על-מנת להבטיח את שלומם ובטיחותם”, נאמר בכתב האישום.

ארבעה בכירים בחברת ‘אגד’ נחקרו בחודשים האחרונים באזהרה בחשד לגרימת מוות ברשלנות בפרשה: בכירי החברה חשודים שאפשרו לביטון לעלות על ההגה על אף שידעו כי היה מעורב בעבר בתאונות בשל צורת נהיגתו.

ביטון היה מעורב בדצמבר 2014 בתאונה אחרת בזמן שנהג באותו קו – בכיוון ההפוך מבני ברק לירושלים. גם בתאונה הזו פגע נהג האוטובוס במשאית באזור מחלף שורש, ומספר נוסעים נפצעו קל.

בעקבות התאונה החליטו באגד שהנהג לא ייסע בכבישים בינעירוניים. הוא שובץ בנסיעות עירוניות בלבד. רק  כמה שבועות לפני התאונה הקטלנית הוא שב לנהוג בכביש ירושלים-תל אביב. בעקבות כך המשטרה בודקת אם ישנה אחריות לבכירים בעקבות החזרתו של הנהג לקו הבינעירוני.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דם ההרוגים על ידיהם של בכירי אגד
    22/06/2016 18:13
    רובי
  1. שלא נענו לפניות הרבות אודות הרוצח השפל שקיבל לידיו את ההגה , ורע שכך , לו היו מתייחסים במעט יותר רצינות , אפשר שהכלה היתה כבר מזמן אשה , והחתן היה כבר מזמן איש , ולא היה כל כך הרבה שוד ושבר בקהלינו כל כך הרבה דמעות אבל ויגון , דם ההרוגים וכל הצאצאים אשר יכלו להיות להם על ידיכם