הממשלה תאשר בחוק: ישישים בני 80 ומעלה לא יצטרכו לעמוד בתור

בוועדת השרים לחקיקה תעלה ההצעה שתקל על בני 80 ומעלה להמתין במקומות ציבוריים כמו סניפי דואר, בנקים, בתי קולנוע ומרכולים גדולים • יוזמת החוק, השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל: "מביש שאזרחים שהגיעו לגבורות נאלצים לעמוד בתורים ארוכים"
נחמן גור
י"ג סיון התשע"ו / 19.06.2016 09:53

מה שהיה צריך להיות מובן מאליו, עומד להפוך לחוק: הצעת חוק חדשה שתעלה היום (ראשון) להצבעה בוועדת השרים לחקיקה תפטור בני למעלה מ-80 מעמידה בתור במקומות ציבוריים.

על פי הצעת החוק, כל אדם שעבר את גיל 80 יועבר מיד, אם יבקש, לראש התור. ההטבה הזו אמורה להקל על עשרות אלפי קשישים שמתקשים להמתין בתורים, בשל גילם או מצבם הרפואי.

המקומות שבהם יינתן הפטור בין היתר הם סניפי דואר, בנקים, בתי קולנוע, אולמות מופעים, אצטדיונים, גנים לאומיים, שמורות טבע, חנויות גדולות לממכר מזון ועוד. בנוסף, לשרה לשוויון חברתי תינתן הסמכות להוסיף בעתיד מקומות נוספים שבהם יקבלו האזרחים והאזרחיות מעל גיל 80 פטור מעמידה בתורים.

עם זאת, החוק לא יחול על שירות שהוא טיפול רפואי, כדי שלא לקבוע הקדמת תור על סמך גילו של אדם במקום שבו המצב הבריאותי הוא שצריך להיות השיקול הקובע.

החוק לא יחול על תור שהמתנה בו היא בכלי רכב, כגון תחנות דלק, וכן לא לגבי תור שנקבע מראש.

יוזמת החוק, השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, הסבירה: “מביש שאזרחים שהגיעו לגבורות נאלצים לעמוד בתורים ארוכים. מדובר בחוק מתבקש לאזרחים הוותיקים שלנו בגילאי 80. חבל שצריך לחוקק את זה בחוק, זה היה צריך להיות מובן מאליו. הזכות הזאת מתבקשת ועל כן ניישם אותה הלכה למעשה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות