המועמד של רוני אלשיך לתפקיד רב המשטרה: הרב רמי רחמים ברכיהו

על פי הדיווח, פועל מפכ"ל המשטרה מקדם את מינויו של המועמד היחיד - הרב רמי רחמים ברכיהו, רב הישוב טלמון שבבנימין, לתפקיד רב המשטרה במכרז מזורז • גורמים ברבנות המשטרה המזוהים עם הציבור החרדי אינם שבעי רצון
חיים טוויל
כ"ט אייר התשע"ו / 06.06.2016 12:22

מפכ”ל המשטרה, רנ”צ רוני אלשיך, פועל בתקופה האחרונה על מנת לאייש את תפקיד “רב המשטרה”, תפקיד שלא אויש מאז פרש מהתפקיד הרב אליהו מוגרבי, לפני כארבע שנים.

על פי דיווח הבוקר באתר וואלה, מועמדו של המפכ”ל לתפקיד הוא רב הישוב טלמון שבמערב בנימין, העומד גם בראש התוכנית לגיוס צעירים דתיים למשטרה – “מאמינים במשטרה” – הרב רמי רחמים ברכיהו.

לפי וואלה, מכרז מזורז שנפתח במשטרה לטובת ההליך נועד להכשיר את בחירתו של המועמד היחיד הרב רמי ברכיהו – לרב המשטרה.

בימים אלו מחזיק הרב משה גפני בתפקיד רבה של המשטרה, באופן זמני. המכרז על איתור מועמדים לתפקיד פורסם באתר המשטרה וב’הארץ’, אולם הרב ברכיהו הוא מועמד יחיד לתפקיד.

הרב ברכיהו זוכה להערכה רבה במסדרונות המשטרה. עיקר התמיכה בו מגיעה על רקע היותו מנהל התכנית “מאמינים במשטרה” לגיוס ושילוב אנשי הציונות הדתית לשורות הארגון. אלשיך מייחס חשיבות רבה לסוגיות הלכתיות בשירות, ולכן מקדם את המינוי.

עם זאת, גורמים ברבנות המשטרה המזוהים עם הציבור החרדי אינם שבעי רצון מכך שהרב ברכיהו ימונה לתפקידו.

לדבריהם, הרב ברכיהו פרסם, בין היתר, פסקי הלכה הנוגעים לפעילות שוטרים, ומהם עולה גישה ליברלית יחסית, כדוגמת התרת שירת נשים בטקסים.

מהמשטרה נמסר בתגובה לוואלה: “בימים אלה נערכת משטרת ישראל לבחירת רב ראשי, תפקיד שאינו מאויש משנת 2012.

“לצורך כך הוקמה ועדת איתור שתפקידה להמליץ למפכ”ל המשטרה על המועמדים המתאימים ביותר לכהן בתפקיד זה. ועדת האיתור רק החלה בתפקידה בימים אלה. בחירת המועמד המתאים תבוצע בשים לב לאתגרים העומדים במשטרת ישראל ובמסגרת הליך הבחירה הסדור שנקבע. בגמר ההליך תפורסם הודעה בדבר בחירת הרב הראשי”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עוד מחלוקת...די
    06/06/2016 12:35
    מחלוקות
  1. מי שמשקיע משפיע
    ועוד דבר: כשהאדמור ממונקאטש זיעא היה ציוני אז העיפו אותו אז איזה דעת תורה יש ל״חרדים״ …. הם קובעים לרב מה לחשוב…
    לא שבעי רצון כי ליברלי…. אם זה הפך הלכה זה משהו אחד אך אם הם קובעים לרב מה לחשוב… אז שימשיכו חא להיות לא שבעי רצון מחפשי הגובים.

  2. הרב מלמד צריך להיות הרב של המשטרה,
    06/06/2016 21:34
    חיים יוסף
  3. !!?!?

  4. הרב מלמד צריך להיות הרב של המשטרה,
    06/06/2016 21:35
    יוסף חיים
  5. הרב מלמד צריך להיות הרב של המשטרה