“האיש החזק של סאטמר” • פרופיל של הנגיד רבי יצחק רוזנברג ז”ל

איש העסקים הנגיד רבי יצחק רוזנברג ז"ל, שמצא את מותו בצורה טראגית כאשר נסחף אל המים מול חופי מיאמי, היה 'האיש החזק בחצר סאטמר', ראש הקהל ואחד האנשים הכי קרובים אל האדמו"ר • חרדים 10 על האיש שתרם עשרות מיליוני דולרים
יוסף גרינבוים
י' אייר התשע"ו / 17.05.2016 21:19

הטרגדיה בפלורידה: איש העסקים הנגיד רבי יצחק רוזנברג ז”ל, שמצא את מותו בצורה טראגית כאשר נסחף אל הים מול חופי מיאמי, היה ‘האיש החזק בחצר סאטמר’ ואחד האנשים הכי קרובים אל האדמו”ר.

הוא היה האיש שהוביל לבחירתו של האדמו”ר מסאטמר כאדמו”ר לחסידיו, לאחר הסתלקותו של האדמו”ר הקודם – בעל  ה’ברך משה’ מסאטמר זצ”ל.

המנוח ז”ל, יליד בני ברק, בן 68, נולד לאביו רבי צבי ז”ל, שהיה מחסידי מונקאטש. הוא גדל ברחוב רבי עקיבא בעיר התורה והחסידות, ובילדותו למד בת”ת ובישיבה קטנה של סאטמר בבני ברק.

בעודו בחור צעיר היגרו הוריו לניו יורק, כדי להתגורר בסמיכות לאדמו”ר רבי יואל מסאטמר, בעל ה’דברי יואל’, שאביו הפך, כמו רבים מיצאי הונגריה, לחסידו.

לאחר שהקים שם את ביתו, נכנס לעולם העסקים והצטרף לשורות קהילת סאטמר בערוב ימיו של האדמו”ר בעל ה’דברי יואל’ זצ”ל. הוא התברג בקהילה ביתר שאת, עם עלותו של בעל  ה’ברך משה’  זצ”ל על כס ההנהגה והוא היה לאחד ממקורביו.

לאחר הסתלקותו הוא התמנה לחבר בהנהלת מוסדות ‘יטב לב בארץ הקודש’ ואחר כך כסגן ראש הקהל בקהילה.

את הונו הרב עשה כבעלים של חברת אספקת חומרי בניה לקבלנים, מהגדולות בארצות הברית.

בחסידות סאטמר אומרים כי הוא האיש שבזכותו יש היום קהילה של סאטמר בווילאמסבורג.

הוא נחשב כאחד מהתורמים הגדולים ביותר בחסידות מאז ומעולם. “יצחק ז”ל שילם מכיסו הפרטי במשך 10 שנים – משנת תשנ”ט את כל הוצאות הקהילה”, מספרים בקהילה לחרדים 10.

לפני כשנתיים, בקיץ תשע”ד, כאשר הראש הקהל, הנגיד הרב בערל פרידמאן ז”ל נפטר, הוא מונה על ידי האדמו”ר לכהן כראש הקהל של קהילת סאטמר.

יצחק רוזנברג

תרומותיו הקיפו הקמת בניינים למוסדות חינוך ובתי מדרש, כמו גם לנזקקים. בין היתר הוא תרם את בניין התלמוד תורה של החסידות בירושלים, את היכל התורה ‘היכל צבי רוזנברג’ על שם אביו – בקרית יואל, שנועד ללימוד בלבד, בית המדרש סאטמר בויליאמסבורג שנבנה בשנת תשנ”ו.

כמו כן הוא מימן את בנייתו של בית המדרש הגדול של סאטמר בווילאמסבורג, שהוקם בשנת תשס”ו, וזכה לסיקור בתקשורת האמריקנית, בשל טווח הזמן הקצר שארכה בנייתו: שבועיים בלבד.

המנוח ז”ל  סיפק את כל חומרי הבניה ואת הכסף הנוסף שנדרש להשלמתו. “ניתן לומר, כי מאז ה’ברך משה’ זצ”ל, אין פרויקט בסאטמר, שלא עבר דרך הרב יצחק רוזנברג”, אומרים בקהילה לחרדים 10.

היום, כאשר שהה למנוחה על חוף הים  במיאמי שפלורידה, כשלצידו הרה”ח רבי חיים פרנס ז”ל מקרית יואל, הגיע גל ענק שסחף אותם אל המים – והם נפטרו לדאבון לב כל הקהילה.

רוזנברג ז"ל

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    השם ישמור
    17/05/2016 23:33
    אברהם
  1. אוי לנו כי חטאנו

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   18/05/2016 00:54

      חטאנו במחלוקת…..