מתייחדים עם 23,447 חללים: מיליון וחצי איש פוקדים את בתי העלמין

עם ישראל מתייחד עם רבבות הנופלים הי"ד • לאחר הצפירה החל טקס האזכרה הממלכתי בבית העלמין הצבאי 'הר הרצל' בהשתתפות צמרת המדינה • מספרם של חללי מערכות ישראל משנת 1860 ועד היום הוא 23,447 • כמיליון וחצי איש צפויים להתייחד במהלך כל היום עם זכר הנופלים הי"ד ב-52 בתי עלמין צבאיים, ומאות חלקות קבורה צבאיות
חיים טוויל
ג' אייר התשע"ו / 11.05.2016 10:14

צפירה בת שתי דקות פילחה את שמי הארץ בשעה 11 בבוקר. בצפירה התייחדו אזרחי ישראל עם זכרם של 23,447 אלף חללי צה”ל.

מיד עם תום הצפירה החל בבית העלמין הצבאי בהר הרצל טקס האזכרה הממלכתי בהשתתפות נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והרמטכ”ל גדי אייזנקוט. במקביל מתקיימים טקסי זיכרון גם בשאר בתי העלמין הצבאיים ברחבי הארץ.

בטקס הממלכתי המרכזי הדליקה את אבוקת הזיכרון, רות בלו, בתו של טוראי שמואל בצלאל ז”ל, לוחם במלחמת העצמאות שנפל בקרבות על ירושלים.

חיים צמח, אביו של סמ”ר עוז ז”ל, לוחם שריון שנהרג בבית ג’ביל במלחמת לבנון השנייה, יישא תפילת קדיש.

כמיליון וחצי איש צפויים לפקוד היום את בתי העלמין הצבאיים ברחבי הארץ להתייחד עם זכר הנופלים ב-52 בתי עלמין צבאיים, ומאות חלקות קבורה צבאיות בבתי עלמין אזרחיים, עליהם ידליקו נרות זיכרון.

חלק מהמשפחות שיקירהם קבורים בהר הרצל הקדימו והגיעו בשעות הבוקר המוקדמות, לפני כל ההמולה.

על פי נתוני משרד הביטחון מספרם של חללי מערכות ישראל משנת 1860 ועד היום הוא 23,447, כאשר מיום הזיכרון שעבר נוספו 68 חללים למניין הנופלים, ועוד 59 נכי צה”ל שנפטרו כתוצאה מנכותם, והוכרו במהלך השנה כחללי צה”ל.

16,307 הוא מספר בני המשפחות השכולות, בהם כעשרת אלפים הורים שכולים, כחמשת אלפים אלמנות, ו-1,948 יתומים עד גיל 30.

בשעה 13:00 תתקיים בהר הרצל האזכרה הממלכתית לחללי פעולות האיבה, אליהם הצטרפו השנה 34 ההרוגים בגל הטרור.

האזכרה לזכרם של 2,576 הישראלים תתקיים במעמד הנשיא ריבלין, ראש הממשלה נתניהו והרמטכ”ל אייזנקוט.

את הקדיש בטקס יישא נתן מאיר, אלמנה של דפנה מאיר זכרה לברכה, שנרצחה על ידי מחבל כשנאבקה בו בפתח ביתה. מאיר סיפר כי משפחתו בוחרת יום-יום בחיים. “האתגר הוא לבחור בחיים, מתוך זה ילדיי ואני מנסים לקום כל יום בבוקר – גם כשאנחנו לא רוצים, אנחנו זוכרים שהצו הגדול שיש לנו הוא לבחור בחיים”.

בסוף היום ההר ילבש חג, כשבשעה 19:45 ייערך טקס הדלקת המשואות המסורתי. חוץ מהמשואות ייערכו בטקס תרגילי סדר מיוחדים אותם ארגן בפעם האחרונה אלוף-משנה דוד רוקני.

הטקס הזה מהווה את יריית הפתיחה לחגיגות יום העצמאות ה-68 לישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות