כ-10 יהודים וארבעה גדיים נעצרו בדרך להר הבית: “הפרת השלום”

כ-10 יהודים נעצרו או עוכבו לחקירה בעיר העתיקה כשהיו בדרכם להקריב גדי כקרבן פסח בהר הבית • המשטרה: "נמשיך לפעול בנחישות אל מול כל נסיון להפר את שלום הציבור ובטחונו"
חיים טוויל
י"ד ניסן התשע"ו / 22.04.2016 11:46

כ-10 יהודים, ביניהם שלושה קטינים, עוכבו היום (שישי) לחקירה בעיר העתיקה בירושלים, כשהיו בדרכם להקריב גדי כקרבן פסח על הר הבית.

מהמשטרה נמסר כי בלשי המשטרה עיכבו לחקירה שלושה קטינים יהודים שהיו בדרכם להקריב בעל חי כקורבן הפסח. השלושה הגיעו עם קופסת קרטון ובתוכה מוסתר גדי.

החשודים הועברו לחקירה והגדי יועבר ליחידת הפיצוח של משרד החקלאות.

לפי המשטרה, עד כה עוכבו לחקירה 10 חשודים ונתפסו 4 גדיים. השוטרים ולוחמי מג״ב עיכבו אותם לחקירה  ”בחשד להתנהגות העלולה להביא להפרת השלום”.

בנוסף, אותר על ידי השוטרים ונעצר בעיר העתיקה, חשוד שהפר צו מנהלי המרחיקו מתחומי העיר העתיקה בירושלים. החשוד הובא להארכת מעצרו בבית משפט השלום עם הצהרת תובע בדבר כוונה להגיש כנגדו כתב אישום, תוך תקופת מעצרו.

מהמשטרה נמסר כי השוטרים מצאו גדי נוסף שהיה קשור בעיר העתיקה, ללא בעלים. 

מארגון חוננו נמסר: עד כה מטפל המוקד המשפטי של ארגון חוננו בכ-15 עצורים ומעוכבים ברחבי העיר העתיקה. עו”ד רחביה פילץ נמצא בתחנת המשטרה ומעניק סיוע משפטי לעצורים ועו”ד אביחי חג’בי נמצא בבימ”ש השלום בעיר ומייצגם בדיונים.

שניהם מטעם ארגון חוננו. לפי חוננו, אחד מהעצורים נעצר ונלקח יחד עם ילדיו הקטינים. במעצר היה שותף מפקד מרחב דוד.

מהמשטרה  נמסר: “המשטרה פועלת ותמשיך לפעול בנחישות אל מול כל נסיון להפר את שלום הציבור ובטחונו, ללא משוא פנים. משטרת ירושלים נוקטת במלאכת מחשבת של איזונים, על מנת לאפשר לכלל המתפללים משלוש הדתות לממש את חופש הדת והפולחן, בצד השמירה על שלומם וביטחונם האישי ומצפה שהשיח הציבורי בתקופת החג יתאפיין בסובלנות וכבוד הדדי”.

בתנועת ‘חוזרים להר’ זעמו על המעצרים: “צווי ההרחקה של משטרת ישראל לא ימנעו מאיתנו את הזכות והחובה להקריב קרבן פסח בעיתו ובזמנו. אנו קוראים לכל עם ישראל להגיע עוד היום להר הבית ולדרוש לקיים את המצווה החשובה לאין שיעור זו״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות