הנהג: “עמדתי בפקק ופתאום פיצוץ. צעקתי: צאו מהאוטובוס”

משה לוי, נהג קו 12 בו התפוצץ מטען חבלה ממנו נפגעו 16 איש, תיאר את הדרמה: "עשיתי בדיקה ביטחונית פעמיים. נעצרתי בפקק, פתאום נשמע פיצוץ חזק מהחלק האחורי של האוטובוס. מיד הבנתי שזה פיגוע. פתחתי הדלתות" • "יצאתי וצעקתי למכוניות: 'תתקשרו למשטרה, היה פה פיגוע'"
חיים טוויל
י"א ניסן התשע"ו / 18.04.2016 22:41

משה לוי, נהג אוטובוס קו 12, שנפצע באורח קל ופונה ל’שערי צדק’, תאר הערב (שני) בצאתו מבית החולים את רגעי הפיצוץ והבהלה. 

“הגעתי לרחוב משה ברעם בתלפיות ונעצרתי בפקק”, סיפר הנהג לחדשות 2. “פתאום נשמע פיצוץ חזק מהחלק האחורי של האוטובוס. מיד הבנתי שזה פיגוע”.

“פתחתי את שתי הדלתות כדי לחלץ את האנשים”, סיפר לוי. “האנשים ברחו במהירות. ישר רצתי למכוניות שעמדו בפקק ואמרתי להם שיזעיקו משטרה כי היה פיגוע”.

בשלב זה הגיעו כוחות ההצלה לזירה והחלו בפינוי הפצועים.

“לא הבחנתי במשהו חשוד, כל הנסיעה התנהלה בצורה טובה”, הדגיש. “אם היה משהו חריג הייתי עושה משהו לפני הפיצוץ, אבל הכל התנהל בסדר”.

לאתר וואלה סיפר הנהג: “התחלתי את הנסיעה מתלפיות מזרח, לכיוון הדסה. עשיתי בדיקה ביטחונית פעמיים, בתחילת הנסיעה ולפני שיצאתי לנסיעה. בדקתי שאין מטען”, סיפר.

“הגעתי לתלפיות, רחוב ברעם. עצרתי שם, היה פקק. פתאום נשמע פיצוץ בחלק האחורי, הבנתי שזה פיגוע. פתחתי את הדלתות של האוטובוס שאנשים יברחו, אמרתי להם: צאו מהאוטובוס”.

לדבריו, “הנוסעים ישר הבינו ורצו. יצאתי החוצה וצעקתי למכוניות: ‘תתקשרו למשטרה, היה פה פיגוע’. אני לא נפגעתי, רק הלם. האוטובוס היה שרוף מהפיצוץ. השמשה שלי התנפצה אפילו, הקדמית, זה הגיע עד לחלונות. חשבתי על האנשים, להציל אנשים. פתחתי את הדלתות כדי שיצאו כמה שיותר מהר מהאוטובוס”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות