כת ‘לב טהור’: האם הילדים שנלכדו בדרך לגווטאמלה יועברו לישראל?

בדיון בבית משפט שבקנדה על גורל ילדים ממשפחות החברות בכת 'לב טהור' הוכח: קיימת התעללות והזנחה • יחליט אם להעבירם לקרובי משפחה בישראל • שמועות: מנהיג הכת שלמה הלברנס נעלם • צפו בכתבה
נחמן וייס
א' סיון התשע"ד / 30.05.2014 17:07

 הסאגה סביב 130 ילדי כת ‘לב טהור’ נמשכת: בדיון משפטי שהתקיים ביום חמישי בבית משפט באונטריו שבקנדה, על גורלם של ילדים ונערות מתוך המשפחות החברות בכת, הוכח כי בכת מתקיימת התעללות והזנחה כלפי הילדים, ונשקלה האפשרות להעבירם לידי קרובי משפחה בישראל.

בתוך כך, נודע, כי שניים מחברי הנהלת הכת – אוריאל גולדמן ומאיר יששכר רוזנר – בעלי דרכון אמריקני, עזבו את קנדה לגווטאמלה, ללא שהרשויות המקומיות מונעים זאת מהם. שמועות עקשניות טוענות, כי מנהיג הכת, שלמה הלברנס – נעלם.

לפני מספר חודשים, הורה בית משפט מקומי במונטריאול על העברת ילדיהם של בני משפחות חיון וסולמני, לידי רשויות הרווחה. זאת לאחר שקרובי משפחתם הצליחו להוכיח כי הילדים סובלים מהתעללויות פיזיות ונפשיות. למרות הסיוע המשפטי של עו”ד מישראל, המייצג את המשפחות מטעם הכת, לא הצליחו חברי הכת והורי הילדים הנתונים תחת השפעתו של הלברנס, להכחיש את העובדות הללו.

לקראת מימוש הצו, החליטו חברי הכת להבריח את ההורים וילדיהם ממונטריאול. לפני כחודשיים נתפסו חלק מהילדים והנערות בשדה התעופה, כשהם מנסים להימלט דרך מקסיקו, אל יעדם הסופי- גוואטמלה, אליה הוברחו גם יתר הילדים והוריהם. הרשויות הצליחו למנוע את הברחת שניים מתוך שמונת ילדיהם של משפחת סולמני, ואת הימלטות כל ששת מילדי משפחת חיון – כלפיהם חלה פסיקת בית המשפט.

מאז, מתבצע תהליך שיקום עבור הילדים והנערות על-ידי משפחות אומנה יהודיות בטורונטו, כאשר ברור שהמצב הזה הוא זמני. חברי הכת מנהלים מאבק משפטי, להשיב לידיהם את הילדים.

ביום חמישי, כאמור, הסתמן כי בית המשפט ייענה לבקשת המשפחה המורחבת, להעבירם לרשות קרוביהם בישראל. קבלת ההחלטה נקבעה ל-26/6/14.

קרובי משפחותיהם מבהירים, כי המשך שהותם בקנדה, מציבה סכנה של השפעת הכת, שההתנתקות ממנה וממי שגדל בה, קשה ומורכבת.

 ערוץ 10 שידר כתבה על משפחות סולמני וחיון. צפו.  

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אוריאל גולדמן גדל בבית וגן בבית ציוני
    12/07/2017 09:28
    אחד שיודע
  1. כבר בגיל העשרה, עבר מקיצוניות אחת לשניה.
    חייב טיפול דחוף היצור הזה, ויפה שעה אחת קודם.