פרשה חדשה: עוד שני יהודים נעצרו בידי השב”כ – אחד חייל

שני יהודים נוספים, אחד מהם חייל, נעצרו הלילה במסגרת הפרשה החדשה שנחקרת על ידי השב"כ • הוצא נגדם צו איסור מפגש עם עו"ד • חוננו: איסור מפגש עם עו"ד ללוחם - צעד שלא היה מוכר בשנים האחרונות • עד כה נעצרו בפרשה שמונה חשודים, מתוכם שלושה לוחמים וקצין בשירות סדיר
חיים טוויל
ג' ניסן התשע"ו / 11.04.2016 10:22

שני יהודים נוספים נעצרו הלילה (שני) במסגרת הפרשה החדשה שנחקרת בימים אלו על ידי השב”כ. אחד העצורים הוא חייל שנעצר בבסיסו על ידי משטרה צבאית חוקרת.

רשויות החקירה הודיעו לעו”ד חי הבר, המייצג את השניים מטעם ארגון חוננו, כי הוצא נגדם בצעד חריג צו איסור מפגש עם עו”ד.

בארגון מציינים כי הוצאת צו איסור מפגש עם עו”ד ללוחם צה”ל הינה החריג שבחריג ומדובר בצעד שלא היה מוכר בשנים האחרונות.

עד כה נעצרו בפרשה, שעל פרטיה מוטל צו איסור פרסום, שמונה חשודים, מתוכם שלושה לוחמים וקצין בשירות סדיר.

שניים מהלוחמים והקצין שוחררו בשבוע שעבר.

שלושה עצורים נוספים שוהים במעצר בשב”כ במשך שבוע ונמנע מהם לפגוש עו”ד. היום בשעות הצהריים צפוי להיערך דיון בעניינם בבית משפט השלום בפתח תקווה.

 מחוץ לבית המשפט צפויים להפגין בני משפחותיהם וחבריהם של העצורים וזאת במחאה על איסור המפגש עם עורכי דינם.

בני משפחותיהם הביעו חשש מפני ‘פרשת העינויים 2’, זאת לאחר שבפרשת המעצרים סביב חקירת הרצח בכפר דומא עונו מספר עצורים בידי חוקרי השב”כ.

עו”ד אהרון רוזה אשר מייצג את שלושת העצורים מטעם הארגון, אולם נאסר עליהם לפגוש אותו – מסר: “צורם באוזן ומטריד בעין, הנושא של מניעת זכות יסוד מלקוח והוא קבלת ייעוץ משפטי, בכל עת שנצבעת חקירה כחקירה של עבירת ביטחון, תהא חומרתה פחותה אשר תהא, אני נתקל בחומה בצורה ואחידה של היחידה החוקרת ובתי המשפט גם יחד, תוך הסתמכות על מסמכים שלעולם לא תהא עליהם ביקורת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות