לפיד מזנק דרמטית מול נתניהו, דרעי ואזולאי השרים הכי גרועים

סקר מיוחד במלאת שנה לממשלה • לפיד עם 21 מנדטים, נתפס כמועמד לגיטימי לראשות הממשלה: מקבל 36% לעומת 47% לנתניהו • מפלגת הבית היהודי אמנם משיגה 12 מנדטים, אבל בנט מצמצם פערים מול ראש הממשלה • גם ליברמן מתחזק: 9 מנדטים • ש"ס יורדת לשישה מנדטים
יוני גרין
ח' אדר ב' התשע"ו / 18.03.2016 09:51

מסקר מיוחד במלאת שנה לבחירות שפורסם הבוקר (שישי) ב‘מעריב-סופהשבוע’, עולה כי יו”ר יש עתיד יאיר לפיד ויו”ר הבית היהודי נפתלי בנט מצמצמים פערים מול נתניהו בקרב על ראשות הממשלה.

יצחק הרצוג, שרק לפני שנה הצליח להתמקם בעמדת האלטרנטיבה לנתניהו ולגרוף 24 מנדטים, מפסיד בהתמודדות “ראש בראש” על ראשות הממשלה מול בנימין נתניהו, בתבוסה מכרעת.

הנתון הדרמטי ביותר בסקר הזה –  שבוצע על ידי מכון פאנלס פוליטיקס – שייך דווקא ליאיר לפיד, האיש שעד לפני כמה חודשים לא היה קיים בטבלת המועמדים הנתפסים לגיטימיים לראשות הממשלה, ונפתלי בנט – שמביאים את התוצאה הצמודה ביותר מול נתניהו.

וכך השיבו הנשאלים על השאלה “אם היו מתקיימות בחירות בישראל לראשות הממשלה ובנימין נתניהו היה מתמודד מול כל אחד מהמתמודדים, במי היית בוחר/ת?”

לעומת כל מועמד אחר, נתניהו מקבל את התוצאות היחסיות הנמוכות ביותר אם מולו עומד נפתלי בנט – עם 40% אחוזי תמיכה בנתניהו ו-29% אחוזי תמיכה בבנט, כשהפער מצטמצם ל-11% בלבד.

מול יו”ר האופוזיציה יצחק הרצוג התוצאות הן 56% לנתניהו ו-25% להרצוג  – הפרש של 31%.

מול לפיד התוצאות הן 36% ללפיד מול 47% לנתניהו – שוב רק 11% הפרש.

מול גבי אשכנזי התוצאות הן 30% מול 44% ומול אביגדור ליברמן התוצאות הן 23% מול 49% לנתניהו.

הסקר מעגן את מגמת ההיחלשות של קואליציית הימין הנוכחית של ממשלת נתניהו: הליכוד, הבית היהודי, יהדות התורה, ש”ס וכולנו, שוות היום 57 מנדטים, ירידה של 4 מנדטים שזרמו בעיקר לאביגדור ליברמן (המזנק ל־9 מנדטים), אבל לא רק.

זה לא אומר שכיסאו של נתניהו מתנדנד. זה כן אומר שהשאננות של נתניהו, שמאפיינת אותו מאז הניצחון הגדול בבחירות מיותרת.

הירידה בכוחה של הליכוד מהותית (מ־30 ל־26 מנדטים), הזינוק של יאיר לפיד מרשים (מ־11 ל־21 מנדטים), הציונים שנתניהו מקבל מהציבור גרועים, והציונים שממשלתו מקבלת אינם טובים.

מהסקר עולה כי הבית היהודי מתחזקת ל-12 מנדטים, הליכוד יורדת ל-26 מנדטים, המחנה הציוני מאבדת מכוחה ל-15 מנדטים, כולנו נחלשת ל-6 מנדטים, יש עתיד מזנקת ל-21 מנדטים, ישראל ביתנו עולה ל-9 מנדטים, ש”ס מקבלת 6 מנדטים ויהדות התורה 7 מנדטים. הרשימה המשותפת הרשימה המשותפת זוכה ל-12 מנדטים ומרצ מקבלת 6 מנדטים.

סקרבאדיבות מעריב

ואילו ציונים קיבלו השרים על תפקודם?

ובכן, גם בסקר הזה יעקב ליצמן, האיש שעד לא מזמן כיהן כסגן שר במעמד של שר, הוא הפופולרי בין שרי ממשלת ישראל.

אחריו, בהפרש גדול אבל מדובר בהישג לא פחות גדול, שר התחבורה ישראל כץ. במקום השלישי איילת שקד, רביעי נפתלי בנט, חמישי שר הביטחון משה יעלון, ואחריהם כחלון, גלעד ארדן, מירי רגב, אבי גבאי וכל האחרים.

שר הפנים אריה דרעי, ממוקם במקום יחד עם השר לעניני דת דוד אזולאי.

סקר

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ואנחנו ממש מאמינים לסקר שקר הזה
    18/03/2016 13:11
    ציפי
  1. דרעי הוא היחיד מבין שרי הממשלה שעובד כמו שצריך

  2. לא לשכוח את הספד הסוקרים אחרי סגירת הקלפי
    19/03/2016 22:37
    שיינדי
  3. הסוקרים פישלו בענק. ענק!מי שמאמין לסקרים זה רק עיוור

  4. אם אלי ישי וברוך מרזל יודיעו על הליכה לבחירות המצב יהיה שונה
    21/03/2016 09:58
    ישורון
  5. הבית היהודי ירד בארבעה מנדטים.
    שס תרד לאחוז החסימה קרי בסביבות ה4 מנדטים.
    “יחד” תקבל כ6/7 מנדטים בטוחים.