שלשה חשודים בהצתת רכב השופט: “רצינו להיות גברים”

הותר לפרסום: שלשה צעירים מהיישוב תל שבע נעצרו בחשד להצתת רכב השופט בשבוע שעבר ביישוב עומר • מפקד המחוז: "אסור ששופט הדן בתיקים רגישים יהיה מאויים"
כ"ח אייר התשע"ד / 28.05.2014 13:30

שלשה חשודים בהצתת מכוניתו של שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע נאסר אבו טאה נעצרו על ידי המשטרה. החשודים הודו במיוחס להם והסבירו כי ‘רצו לעשות אירוע עצמתי כדי להיות גברים’. מעצרם הוארך עד תום ההליכים.

בשבוע שעבר הוצתה מכוניתו של השופט אבו טאה ביישוב עומר, וכיוון החקירה הראשוני הצביע על חבורה של פורצי רכב. מפקד מחוז דרום ניצב יורם הלוי הטיל את החקירה על ימ”ר נגב בפיקודו של סנ”צ עזרא אלישר והנחה להקצות את כל האמצעים והמשאבים העומדים לארגון לפענוח המקרה. מפקד המחוז הגדיר את האירוע כחשוב ביותר ובעדיפות הראשונה לטיפול במחוז.

בעקבות חקירה מאומצת ואיסוף ראיות רבות, הצליחו החוקרים לשים את ידם בתוך 48 שעות על שניים מתוך שלושת החשודים שביצעו על פי החשד את הצתת הרכב של השופט.

החשוד השלישי שנמצא במנוסה מאז הארוע, נלכד ביום שני ה-26.5.14. שלושת החשודים הינם קטינים המתגוררים בתל שבע. הצעירים הודו במעשה ואף שחזרו את הארוע. בחקירתם אמרו שניים מהחשודים כי הציתו את רכבו של השופט מאחר והשאירו טביעות אצבע על הרכב לאחר שפרצו אותו. החשוד השלישי הסביר שהחליטו להצית את רכבו של השופט כדי להיות “גברים” בכך שהצליחו לעשות אירוע עוצמתי – כמו הצתת רכב של שפוט מוכר.

השופט דן בתיקים רגישים

על פי החשד השלושה המוכרים למשטרה בתחום עבירות הרכוש, פרצו קודם לכן לרכב ביישוב עומר, ומיד לאחר מכן פרצו לרכבו של השופט וגנבו מתוכו כסף מזומן וחפיסות סיגריות. דקות ספורות לאחר מכן חזרו אל הרכב מתוך מטרה להצית אותו. הפורצים ניסו להצית את המכונית באמצעות מיכל הדלק, אך לאחר שהדבר לא צלח העלו באש את מושב הרכב האחורי ונמלטו רגלית מהזירה לכיוון תל שבע.

מעצרם של שלושת הקטינים הוארך בשבעה ימים ועד לתאריך 1.6.14 ובכוונת ימ”ר נגב להעביר את החומרים לפרקליטות מחוז תל אביב לצורך הגשת כתבי אישום נגד שלושת החשודים הקטינים, תוך בקשה למעצר עד תום ההליכים.

מפקד מחוז דרום של המשטרה, ניצב יורם הלוי אמר: “עצם האפשרות כי שופט הדן בתיקים רגישים ומורכבים מקבל החלטות על שלילת חירותו של אדם מאויים באמצעות הצתת רכבו, חייבה אותנו לפעול במהירות וביעילות ולעבוד סביב השעון, כדי לשים את ידינו על המבצעים. מעצר החשודים תוך 48 שעות ואיסוף הראיות המהיר יוצאי דופן ומעידים על איכות היחידה שהיא חוד החנית בלחימה בפשיעה במשטרת המחוז הדרומי”.

מפכ”ל המשטרה רנ”צ יוחנן דנינו שיבח  את שוטרי היחידה המרכזית במרחב נגב במחוז דרום ושוטרי חטיבת המודיעין באח”מ בעקבות פענוח המקרה ואמר: “מדובר בפענוח מהיר ומקצועי של פשע חמור, באופן המבסס את שלטון החוק ואת העמידה ביעד, הנוגע להרתעה באמצעות הגדלת סיכויי העבריין להיתפס”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות