הרבנות הראשית: מתווה הכותל לא חוקי, להקפיא עד להתייעצות איתנו

מועצת הרבנות הראשית דנה על החלטת הממשלה לאשר את 'הכותל הרפורמי' והודיעה: ההחלטה אינה חוקית שכן לפי החוק צריך להתייעץ עם הרבנים הראשיים • המועצה העבירה ביקורת על רב הכותל: עליו לבצע את פעילותו אך ורק בהתאם להנחיות שלנו
יוני גרין
ט"ז אדר א' התשע"ו / 25.02.2016 15:20

מועצת הרבנות הראשית התכנסה בצהריים (חמישי)  בירושלים לדיון על החלטת הממשלה לאשר את ה’כותל רפורמי’ ועל בג”צ המקוואות.

במהלך הדיון הציג הרב שמואל רבינוביץ, רב הכותל והמקומות הקדושים, את מתווה הכניעה ברחבת הכותל. הוא הביע את דעתו כי אם מועצת הרבנות והרבנים הראשיים לא יאשרו את המתווה, אמנם לא יהיה מתווה, אבל לבסוף יהיה זה בג”צ שיחליט.

רב הכותל אמר גם כי המתווה הונח על שולחנם של גדולי ישראל, אך סרב לפרט.

הגאון רבי יהודה דרעי, רבה של באר שבע, הציע להשהות את מתווה הכניעה עד שהממשלה תתייעץ עם מועצות הרבנות הראשית.

חלק מהרבנים היו נחרצים יותר ואמרו כי אין מה להמתין להתייעצות עם הממשלה. “אנחנו יוצאים נגד המתווה. לא צריך התייעצות”.

בהחלטת מועצת הרבנות, מותחים הרבנים ביקורת על החלטת הממשלה וטוענים כי היא אינה חוקית, שכן לפי החוק יש לקבל החלטה כזו בהתייעצות ובהמלצות הרבנים הראשיים לישראל.

“על פי חוק שמירה על המקומות הקדושים בישראל התקנות להתנהלות והתנהגות במקומות קדושים ליהודים, חייבות להיעשות בעצה אחת ובהמלצת הרבנים הראשיים.

“המועצה מוחה על כך שעד היום, למרות שהנושא נידון במשך תקופה ארוכה, הדבר לא הגיע לפתחה וזאת בניגוד גמור לחוק”, נאמר בדף ההחלטה.

“המועצה דורשת מממשלת ישראל להקפיא את החלטתה עד אשר תמלא את חובת ההתייעצות עם מועצת הרבנות הראשית, בהתאם לחוק”, קבעו הרבנים.

מועצת הרבנות גם מתחה ביקורת על הרב רבינוביץ – שפעל בצורה עצמאית ודחף לקבל את מתווה הכניעה. “המועצת מציינת כי רב הכותל והמקומות הקדושים הרב רבינוביץ יבצע את פעילותו אך ורק בהתאם להנחיות הרבנות הראשית”.

מועצת הרבנות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה? לא התייעצו עם הרבנות הראשית? ממשלת חלם
    25/02/2016 21:02
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. איפה הגענו?