ינאי הי”ד נאלץ לצאת בלי רובה ונרצח • הרמטכ”ל קבע: הלוחמים ייצאו עם נשק

סמ"ר ינאי ויסמן הי"ד, שנרצח בפיגוע בסניף 'רמי לוי' ביום חמישי חתר למגע עם שני המחבלים • בגלל שהיה בחופשת 'רגילה' נשקו האישי לא היה עמו • הרמטכ"ל הורה כי החל מהערב, כל לוחמי צה"ל ייצאו מבסיסיהם עם נשקם האישי
חיים טוויל
י"ג אדר א' התשע"ו / 22.02.2016 20:59

הרמטכ”ל רב אלוף גדי איזנקוט הנחה כי כל לוחמי צה”ל היוצאים לחופשות יישאו איתם את נשקם האישי – זאת בשל המצב הביטחוני השורר בחודשים האחרונים ובעקבות וכחלק מלקחי הפיגוע ביום חמישי באזור התעשייה שער בנימין.

מוקדם יותר הערב, פורסם כי מפקד חטיבת הנח”ל, אלוף-משנה עמוס הכהן, הורה היום (שני) לפתוח בתחקיר בעקבות טענות של לוחמים לפיהן כאשר הם יוצאים אל ביתם, מפקדיהם מסרבים כי ייקחו עימם את נשקם האישי.

הטענות עלו על רקע הרצח של לוחם גדוד 50 של הנח”ל, ינאי טוביה ויסמן הי”ד, בפיגוע הדקירה בסניף ‘רמי לוי’ בשער בנימין במהלך חופשת ‘רגילה’ ביום חמישי האחרון.

בהוראת מפקדיו, הפקיד ינאי את נשקו בבסיס ולא לקח אותו עמו.

מפקד החטיבה הורה לבדוק את פרטי המקרה וכן את הנהלים בצה”ל כמו גם מדיניות לקיחת נשקים במהלך חופשות מהצבא.

לפי הנהלים של צה”ל, אם חייל יוצא לחופשה קצרה של שלושה ימים, הוא יוצא עם נשקו. אולם כאשר מדובר בחופשה ארוכה יותר – ‘רגילה’ – עליו להגיש בקשה מיוחדת ולנמק מדוע הוא מבקש לצאת עם נשקו.

לא ברור אם החייל אכן ביקש כך, אך בני משפחתו טוענים שכן.

בפיגוע ביום חמישי האחרון נרצח ינאי ויסמן הי”ד, כאשר שמע את המהומה בנקודה מרוחקת ממנו במרכול, רץ להגיש עזרה וחתר למגע עם שני המחבלים. ייתכן שאם היה ברשותו נשק, הפיגוע יכול היה להסתיים אחרת.

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן בירך על ההחלטה לאפשר לקחת נשק אישי הביתה. “אני מברך את הרמטכ”ל על החלטתו וסבור שבשעת חירום בהחלט ראוי שחיילי צה”ל שמיומנים בשימוש בנשק, יוכלו בעת הצורך להגן על עצמם ועל אזרחי ישראל.

“כבר היו מקרים של חיילים בחופשה שהצילו אנשים רבים בכך שפגעו במחבלים. כמובן, חשוב מאוד להדגיש את הנהלים ולהדריך אותם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות