בנט: “אנחנו על אוטובוס השלטון – והצעד הבא שלנו הוא השלטון”

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בכנס ירושלים: "כל ממשלות הימין מאז 77' לא משלו, אנחנו באנו למשול. אנחנו צריכים למשול! ממשלה נבחרה למשול על פי ערכיה. הנהגה נבחרה להנהיג!"
נחמן גור
כ"ט שבט התשע"ו / 08.02.2016 15:16

יו”ר הבית היהודי, נפתלי בנט, השתתף אחר הצהריים (שני) בכנס ירושלים של ערוץ 7 והעיתון ‘בשבע’ ופרש את משנתו הפוליטית והחברתית.

“אנחנו נמצאים בנקודת זמן היסטורית”, קבע בנט, “לפני עשור התחושה הייתה שהציונות הדתית נרמסה. המסר היה האהבה תנצח ובגלל התבוסה חשבנו שהמסר לא נכון. מאז אנחנו על אוטובוס השלטון, והצעד הבא שלנו הוא השלטון.

“בשביל להנהיג צריך לחשוב איפה אנחנו רוצים להיות עוד 100 שנה”, אמר בנט בנאומו. “אנחנו בנקודה שבה צריך להחליט האם אנחנו רק מקלט לעם היהודי או שאנחנו מדינה יהודית.

“צריך את השמאל ואת החרדים ואת הציונות הדתית. צריך את שלושת הציבורים וצריך את כולם”, ציין בנט.

בנט הדגיש כי לשלטון ישנן גם מגבלות: “אנחנו בנקודת שינוי וזה המעבר להנהגה. הציונות הדתית נראית לפעמים כמו מישהו שלא אכל הרבה זמן ומזנק על האוכל. אנחנו כבר לא החבל שמושך את ההנהגה לכיוון כזה או אחר. צריכים להיות יותר ממלכתיים כי אנחנו ההנהגה”.

לדבריו, “שלטון הרוב זה לא דריסת המיעוט ומצד שני התחשבות בהם לא אומר לוותר להם. כל ממשלות הימין מאז 77′ לא משלו, אנחנו באנו למשול.

“אנחנו צריכים למשול! ממשלה נבחרה למשול על פי ערכיה. הנהגה נבחרה להנהיג! הטענה שלי היא קודם כל כלפינו. לפני מערכת המשפט ולפני כל שאר הבעיות. מנהיגי הימין נבחרים ופוחדים למשול. מעבירים את הכל ליועצים המשפטיים. אני אומר לכם מניסיון של שלושה משרדים, בעצם ארבעה עם המשרד לשירותי הדת, מי שרוצה למשול – מושל!

“במשרד הכלכלה אמרו לי שלא תהיה תחרות במלט. היום יש! במשרד החינוך כשרציתי להוריד הצגה שהיללה רוצח, אמרו לי שיהיה קשה להגן על זה בבג”ץ, אמרתי אז תתאמצו – וההצגה ירדה.

“גם היום, אחרי שנים רבות שהעלימו את יהדות ספרד ממערכת החינוך, אנחנו נחזיר את זה.

“מי שנבחר תחת הסיסמה שלא תקום מדינה פלסטינית ומדבר אחר כך על שתי מדינות, הוא לא פועל בהתאם לערכים שלו שעל שמם הוא נבחר. הוא לא ממלא את המדיניות שלו. הוא לא מושל”.

בדבריו התייחס בנט גם לסערת ספר הלימוד באזרחות, והבהיר כי איננו מתרגש מהביקורת, “אני עובד אצל עם ישראל ולא אצל עורכי ‘הארץ'”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות