הקלטות של שולה: אולמרט הורשע בשיבוש הליכי משפט

ראש הממשלה לשעבר הודה והורשע בשני סעיפי שיבוש בפרשת הקלטות הסתר של שולה זקן, שחשפו כי ניסה להניא אותה להעיד נגדו • השופט מתח ביקורת על ההסכמה שירצה עונש של 6 חודשי מאסר בחופף לעונש שהוטל עליו בתיק הולילנד
חיים טוויל
כ"ג שבט התשע"ו / 02.02.2016 13:11

בית משפט השלום בירושלים אישר היום (שלישי) את הסדר הטיעון בין אהוד אולמרט לפרקליטות המדינה, במסגרתו הורשע ראש הממשלה לשעבר, על פי הודאתו, בשני אישומים של שיבוש מהלכי משפט בפרשת הקלטות הסתר של ראש לשכתו לשעבר שולה זקן.

העונש שייגזר על אולמרט בפרשה הוא 6 חודשי מאסר – שירוצו בחופף למאסר שנגזר עליו בתיק הולילנד.  בנוסף ייגזרו עליו עונשי מאסר על-תנאי וקנס בסך 50 אלף שקל. 

האישום המדובר עוסק בזמן שבו התנהלו נגד אולמרט וזקן הליכים משפטיים בפרשות ראשונטורס, טלנסקי ומרכז ההשקעות – ותיק הולילנד.

זו הפעם הראשונה שבה מודה אולמרט באחת העבירות בהן הורשע.

בכתב האישום נאמר כי במעשיו עשה הנאשם דבר בכוונה להכשיל הליך שיפוטי או להביא לידי עיוות דין, ועל כן מיוחסות לו עבירות של שיבוש מהלכי משפט.

התובעת עו”ד קרן בר נחום אמרה בדיון: “הקלטות היוו הזדמנות נדירה לבית המשפט ולציבור להיחשף למה שבדרך כלל מצוי מאחורי הקלעים. נחשפנו למערך אינטרסים סבוך. הנאשם וזקן עברו כברת דרך של עשרות שנים יחד ובין השניים הייתה מחויבות גדולה מאוד. היינו מצפים מאדם במעמדו לנהוג אחרת ולנהל משפט נקי והגון”.

הסדר הטיעון הושג לאחר שלקראת הכרעת הדין במשפט הולילנד במרץ 2014, החליטה שולה זקן לחתום על הסדר טיעון עם הפרקליטות, במסגרתו סיפקה הקלטות המוכיחות לכאורה שאולמרט ניסה למנוע ממנה להעיד נגדו בתיק הולילנד ובתיקים נוספים, ובכך עבר עבירות של שיבוש מהלכי משפט.

במהלך הדיון השמיע השופט אביטל חן ביקורת על הסיכומים בנוגע לעונש שיוטל על ראש הממשלה לשעבר. השופט פנה לנציגת הפרקליטות, עו”ד קרן בר מנחם, אחרי שהציגה את הסדר הטיעון, ואמר: “הכל בחופף? הוא ביצע שתי עבירות”.

 עו”ד בר מנחם השיבה: “בסופו של דבר יש כאן עונש מאסר בפועל של שישה חודשים. אם שופט אחד היה צריך לגזור את דינו בתמונה הכוללת, בסופו של יום, העונש לא היה משתנה”.

השופט חן לא השתכנע: “הוא לא הולך למאסר בתיק הזה, למרות שהראיות בתיק הזה ניצחות. זה לא כזה התנדבות שהוא לוקח אחריות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אולמרט
    02/02/2016 19:02
    שמעון
  1. אזרח מן השורה לא היה מתקרב לעסקה כזאת. בושה וחרפה למדינה..