הרב יאשיהו פינטו נחת בישראל • מוסר עדות נגד ניצב ארביב

הרב פינטו ינחת בשעות הבוקר בישראל, לאחר שהות של מספר חודשים בחו"ל • העדות נגד מפקד יחידת להב 433 לשעבר היא אחד התנאים בעסקת הטיעון הדורשת להטיל עליו שנת מאסר
יוני גרין
כ"ז אייר התשע"ד / 26.05.2014 22:48

הרב יאשיהו פינטו, החשוד במתן שוחד לראש יאח”ה, תת ניצב אפרים ברכה, נחת  הבוקר בישראל, והתייצב בפני אנשי המחלקה לחקירות שוטרים ולמסור עדות נגד מפקד יחידת להב 433 לשעבר, ניצב מנשה ארביב.

העדות של הרב פינטו, ששהה בחו”ל זה כמה חודשים, נמסרת במסגרת עסקת הטיעון שהציעה לו הפרקליטות, על טובות ההנאה שהוענקו לכאורה לארביב ומשפחתו. הרב פינטו גם ייבדק בפוליגרף על גרסתו. אם יימצא שהחומר מצדיק הגשת כתב אישום נגד ניצב ארביב, כך לפי תחקיר שפורסם בתכנית ‘עובדה’, הרב פינטו יחתום על הסכם עד מדינה, במסגרתו יעמוד לדין באשמת ניסיון מתן שוחד לראש יאח”ה הנוכחי. במקרה כזה הפרקליטות תדרוש שיוטל עליו עונש שלא יעלה על שנה מאסר בפועל. פרקליטיו של הרב צפויים לדרוש תקופת מאסר מופחתת – ובית המשפט הוא שיכריע.

ככל הנראה, כתב האישום הסופי יכלול עבירת שוחד אחת, ואולי גם עבירה של שיבוש מהלכי משפט.

ביום חמישי פרסם הרב פינטו מכתב לחסידיו, בו טען כי מעולם נתן פרוטה כדי לקבל טובות הנאה. מכתבו התפרסם על רקע תכנית הסיום של ‘עובדה’ בערוץ 2, שעסקה ברב ובחשדות נגדו.

בפתח האגרת סיפר הרב פינטו כי בחודשים האחרונים קיים את הציווי “והייתם נקיים מה’ ומישראל” ולכן גזר על עצמו לדבר רק מקורביו וחסידיו. “אך מה שהלב חושק הזמן עושק וזה העת לדבר טפח ומתפללים להקב”ה שטפחיים ויותר יישארו מכוסים ולא נצטרך לעולם לומר את שבליבנו עד שבורא עולם יסיר את המסכים והאמת תצא לאור.

“השתדלנו בכל כוחנו בימים מרים ממות לא לערב את הקהילה הקדושה בשום עניין ולא לעשות את המצב הקיים למלחמת קודש, אלא התמודדנו עם היגון והצער לבד עם בני משפחתי ורבים רבים עדיין לא מבינים ולא יודעים מאומה מכל אשר קרה אותנו”.

הרב פינטו טוען כי מעולם לא העניק פרוטה בשביל טובות הנאה. “כל אשר עשיתי באהבה ובשמחה לכל יהודי אשר בא לביתנו, שמחתי בשמחת כולם, בכיתי בבכי כולם, כאבתי את כאב כולם, וגם כאשר עזרתי למי מאנשי המרות והחוק – עשיתי זאת בלב שלם ולשם שמים, בלי ציפייה לשום תמורה, אלא מכאב ומצער אשר דאג למלאות את ליבי ביגון ליבם”.

בתוך כך ב’עובדה’ נחשף כי היועץ המשפטי לממשלה שוקל להגיש כתב אישום נגד ניצב מפקד יחידת להב 433 בדימוס מנשה ארביב, באשמת הפרת אמונים. לפי גורמים בכירים המקורבים לחקירה, ארביב – שפרש מהמשטרה בעקבות ‘פרשת פינטו’, הודה בפני יהודה וינשטיין כי הרב יאשיהו פינטו הציע לו בשתי הזדמנויות שונות שוחד של אלפי דולרים במזומן.

על הצעות השוחד לכאורה האלה, כך לפי החשד, לא דיווח ארביב בזמן אמת לממונים עליו. מה שמהווה, לכאורה, הפרת אמונים מצדו של הקצין הבכיר לשעבר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות