“מלך השוקולד” הוא נשיא אוקראינה הנבחר: ניצח ברוב מוחץ

המיליארדר פטרו פורושנקו, הידוע בכינוי "מלך השוקולד" ניצח בבחירות לנשיאות אוקראינה בפער עצום מול אשת המהפיכה יוליה טימושנקו • כעת מחכה לו מדינה על סף פשיטת רגל
כ"ו אייר התשע"ד / 25.05.2014 22:31

ניצחון סוחף ל’מלך השוקולד’: פטרו פורושנקו, איל ההון שהפך לפוליטיקאי, ניצח בבחירות לנשיאות אוקראינה. כך לפי שני מדגמים שפורסמו.

אחרי שנשבע לסיים את הסכסוך על המורדים הפרו רוסיים וליישר קו עם אירופה, קיבל פורושנקו את אמונם של 55.9% מכלל הבוחרים, בעוד טימושנקו, ראש הממשלה לשעבר, הסתפקה ב-12.9%. האוקראינים, העייפים משישה חודשים של מהומה פוליטית וצבאית, מקווים שהנשיא החדש יהיה מסוגל להחזיר את ארצם, על 45 מיליון האנשים שבה, מסיפה של פשיטת הרגל, פירוק ומלחמת אזרחים בה היא נתונה, מה שמנע את ההצבעה באיזורים הפרו רוסיים של אוקראינה.

• אוקראינה הולכת היום לבחירות • סקרים: ‘מלך השוקולד’ ינצח

פורושנקו הוא איש עסקים בן 49, שצבר בחלוף השנים הון של יותר ממיליארד דולר, ואת הכינוי “מלך השוקולד”. הוא דיבר באנגלית במסיבת עיתונאים בה הכריז על ניצחון מובטח. “כל הסקרים מראים שהבחירות הסתיימו תוך סיבוב אחד ויש לנו נשיא חדש”, אמר. “אני מתעקש על כבוד לריבונות ולשלמות טריטוריאלית של אוקראינה”. לדבריו, אוקראינה לעולם לא תכיר בכיבוש הרוסי של חצי האי קרים.

עם כל הכבוד להצהרות, לפורושנקו אכן מחכה מדינה על סף פשיטת רגל, כשהוא חייב למצוא מכנה משותף עם השכן מצפון, זה שמספק את רוב הגז הטבעי למדינה, ומהווה את השוק העיקרי ליצוא.

יוליה טימושנקו נחשבה למועמדת חזקה, עקב מעמדה באוקראינה כקורבן השחיתות. טימושנקו כיהנה כראש הממשלה של אוקראינה לזמן קצר במהלך 2005 ובין השנים 2007-2010, עם בחירתו של הנשיא המודח ינוקוביץ’, היא הושלכה לכלא בחשד לשחיתות, שם ישבה כשנתיים וחצי. טימושנקו שוחררה במהלך המהומות בחורף האחרון, בזמן הדחתו של ינוקוביץ’ הפרו רוסי.

הבוקר, אחרי שהצביעה, אמרה טימושנקו כי אוקראינה חייבת להצטרף לאיחוד האירופי ולנאט”ו. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הבטיח ביום שישי האחרון כי ישתף פעולה עם מנצח הבחירות באוקראינה מי שיהיה, ומתח ביקורת חריפה על מדיניותה של ארה”ב בסוגיה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הבנו שאתם לא מצנזרים תמונות של נשים
    25/05/2014 22:57
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אבל למה לשים תמונה של האישה שהפסידה ולא של הגבר שניצח?