סגן ישי רוסלס ז”ל מ’נצח יהודה’ נהרג בתאונה בבסיס צאלים

סגן ישי רוסלס ז"ל, קצין בגדוד 'נצח יהודה' נהרג וחייל נוסף נפצע קל בתאונת אימונים בצאלים שבנגב • עלה לישראל ממקסיקו ולמד בישיבה בירושלים • הרב ירון דוד: "אני וכל הרבנים עדיין בהלם מהבשורה המרה. לא מעכלים"
אליעזר היון
כ"ד טבת התשע"ו / 05.01.2016 19:34

סגן ישי רוסלס ז”ל, בן 23, קצין בגדוד הנח”ל החרדי ‘נצח יהודה’ נהרג, וחייל נוסף נפצע באורח קל עד בינוני, בתאונת אימונים שאירעה היום (שלישי) במרכז הלאומי לאימוני יבשה בצאלים שבנגב.

התקרית החמורה אירעה במהלך תצוגת תכלית במסגרת הקורס שנערך במרכז לאימוני יבשה שבדרום.

התצוגה כללה הדגמת לחימה הכוללת הפעלת כוחות משולבים של כוחות חי”ר והנדסה. צוות של רגמים שירה את פגז המרגמה הכניס נתון לא נכון ממה שהוגדר לו – נתון שככל הנראה הביא לפגיעה בחיילים.

סגן רוסלס נהרג מפגיעת רסיס בראשו, והחייל הנוסף נפגע מרסיס בידו.

מפקד זרוע היבשה, אלוף גיא צור, הורה על הפסקת האימונים בצה״ל, עד לסיום התחקיר הראשוני. בנוסף, מינה מפקד זרוע היבשה צוות תחקיר מומחים בראשות ראש תחום חיל-שריון, אלוף-משנה אופיר לוי לחקירת האירוע.

סגן ישי רוסלס ז”ל עלה לישראל ממקסיקו לפני כמה שנים. הוא התגורר בבית מאיר, ולמד בישיבה בירושלים.

הרב ירון דוד, מרבני עמותת הנח”ל החרדי, אמר בעקבות מותו של ישי רוסלס ז”ל: “יצא לי ולשאר רבני העמותה להכיר היטב את ישי ז”ל. ישי החל את דרכו בגדוד ‘נצח יהודה’ בפלוגת ‘מצדה’, המשיך לקורס מ”כים ולקורס קצינים, היה קצין מצויין, ירא שמים, שקט, צנוע ועניו מאוד.

“מעולם לא שמעת אותו מדבר לשון הרע על אף אחד. תמיד ראה את כולם בעין טובה. פגשתי אותו פעם אחרונה לפני מספר שבועות. אני וכל הרבנים עדיין בהלם מהבשורה המרה. לא מעכלים שישי כבר לא איתנו”.

אחד מחייליו במחלקת הצלפים ספד לו בעמוד הפייסבוק: “הוא לימד אותנו הוא, הדריך אותנו, הוא היה לנו מורה דרך, הוא חינך ולפעמים גם העניש…” לדבריו, ישי תמיד היה שם לתת כתף על כל בעיה. “הוא היה עם לב רחב, תמיד אהב לתת תמיד חיבק והדריך אותנו”.

“אני לא אשכח איך איחדת את המחלקה שלנו, איך נתת לנו גב וגיבית אותנו אני זוכר את המעצרים”, כתב והוסיף: “היית רואה בנו כל אחד ואחד כמו ילד פרטי הבעיות שלנו היו חלק מהבעיות הפרטיות שלך היית דואג לנו כמו אבא. החיוך הזה שלך והצחוק הזה שלך לא יוצא לי מהראש. אני מסרב לעכל שזה נכון אח שלי – אתה הקצין הכי טוב שהיה לי.

“אנחנו נתגעגע אלייך מאוד אתה תהיה חסר לנו מאוד בצחוק שלך, בדיבור שלך ברוחב לב שלך אנחנו אוהבים אותך ישי ומתגעגעים אליך, אתה תהיה חסר לנו כל כך שאתה לא מתאר”.

הודעה נמסרה למשפחתו. הלוויתו תיערך הלילה בשעה אחת אחר חצות – בירושלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות