סקר: 85 אחוז מהיהודים תומכים בהפעלת כוח פיזי בחקירות השב”כ

מסקר שנערך על ידי המכון הישראלי לדמוקרטיה עולה: 29.6% מהיהודים תומכים בהפעלת כוח רק במקרה שמדובר ב"פצצה מתקתקת" • בציבור הערבי, התמונה הפוכה לחלוטין: 83% אמרו כי בכל מקרה אין להפעיל כוח פיזי בזמן חקירות • והאם הפיגוע בכפר דומא נחשב כ'פיגוע טרור'?
דוד ליבוביץ
כ"ג טבת התשע"ו / 04.01.2016 14:33

85% מהציבור היהודי מצדדים בהפעלת כוח פיזי בחקירות של שירות הביטחון הכללי. כך עולה מסקר שנערך על ידי המכון הישראלי לדמוקרטיה בשיתוף אוניברסיטת תל אביב המתפרסם היום (שני).

הסקר ‘מדד השלום’ בדק את עמדת הציבור הישראלי לגבי האפשרות ששירות הביטחון הכללי יפעיל אמצעים פיזיים חריגים בחקירות גורמים החשודים במעורבות בטרור – יהודים וערבים. 85 אחוזים, כאמור, תומכים בהפעלת כוח, אך 29.6% מהם תומכים בהפעלת כוח רק במקרה שמדובר ב”פצצה מתקתקת”, 26% תומכים רק במקרה שיש אישור מגורמים בכירים ו-29.4% תומכים בהפעלת כוח כאשר מדובר בחשודים בביצוע פיגועים.

רק 6% מבין היהודים אמרו כי לעולם אין להשתמש בכוח פיזי בזמן חקירה.

התמונה בקרב הציבור הערבי, הפוכה לחלוטין: 83% אמרו כי בכל מקרה אין להפעיל כוח פיזי בזמן חקירות. רק 11.3% אמרו כי ניתן לאפשר שימוש בכוח פיזי במקרים מיוחדים.

במהלך המחקר נשאלו המשתתפים האם הפיגוע בכפר דומא, בו נרצחו שלושה מבני משפחת דוואבשה נחשב כ’פיגוע טרור’?

80.9% מהיהודים אמרו שאכן יש להכיר בפעולה זו כפעולת טרור ולעומתם 13.2% ענו כי אין להכיר בכך כפעולת טרור. אצל הנבדקים הערבים התוצאה זהה: 81% ענו כי מדובר בפעולת טרור לעומת 2.8 אחוזים שענו להפך.

השב”כ זוכה לביקורות חיוביות בסקר: בציבור היהודי קיימת הסכמה כמעט מלאה (88%) שהשב”כ עושה כל מאמץ אפשרי כדי למנוע פיגועים של פלסטינים נגד יהודים.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות