מירה ועמנואל ריבה מתל-אביב נרצחו במוזיאון היהודי בבריסל

משרד החוץ: השניים לא נשאו מסמכים מזהים • השמירה על מוסדות הקהילה היהודית תוגברה לרמה הגבוהה ביותר • בקהילה אומרים: "הפוליטיקאים מורידים כעת דמעות תנין" • נתניהו: "הרצח - תוצאה של הסתה בלתי פוסקת נגד היהודים"
אליעזר היון
כ"ה אייר התשע"ד / 25.05.2014 01:21

שניים מארבעת הנרצחים בפיגוע הרצחני אתמול במוזיאון היהודי בבריסל הם מירה ועמנואל ריבה, תושבי תל אביב, בני 54 ו-53.

במשרד החוץ הסבירו כי השניים לא נשאו מסמכים מזהים ולכן עברו שעות ארוכות עד שהתבררה זהותם. השגרירות הישראלית נמצאת בקשר עם המשטרה המקומית ותטפל בהטסת הגופות מיד לאחר שהשופט-חוקר הממונה על החקירה יאפשר זאת.

שני קורבנות נוספים הם אישה שפרטיה לא פורסמו עדיין ועובד המוזיאון בן 23 שנפצע אנושות ומת מפצעיו בבית החולים.

מחקירה ראשונית של הפיגוע אתמול – בו נהרגו ארבעה בני אדם ו-12 מוגדרים נפגעי חרדה – עלה כי מכונית, ככל הנראה גנובה, עצרה מחוץ למוזיאון סמוך לשעה 15:50 (שעון מקומי) . אחד מנוסעיה נכנס פנימה למוזיאון כשעל גבו הוא נושא תיק ופתח באש. הוא יצא מהמוזיאון ונמלט במכונית, כשאיתו אדם נוסף או שניים.

כעבור כמה שעות טענו השלטונות בבלגיה כי נתפס חשוד במעורבות באירוע. החשוד הועבר לחקירה, אולם הוא שוחרר, והמשטרה המקומית עדיין מחפשת אחרי היורה שנמלט.

המתקפה הרצחנית הגבירה את חששם של היהודים המתגוררים במדינה, הרואים באירוע סימבול להתגברות האנטישמיות באירופה. גורמים בקהילה היהודית אומרים כי האנטישמיות התגברה, וכי אפשר לראות זאת גם באמצעי התקשורת.

• בריסל: שלושה הרוגים מירי במוזיאון היהודי

הפוליטיקאים מורידים כעת דמעות תנין, אומרים בקהילה היהודית, אך כאשר מתפרסמות ידיעות כנגד היהודים הם אינם עושים מאומה.

בליגה הבלגית נגד אנטישמיות אמרו כי הם היו מודעים לתעמולה האנטישמית של פוליטיקאים נגד יהודים בתקופה האחרונה, וכי אם מדובר בפגיעה אנטישמית, קרוב לוודאי שזהו תוצר לוואי של הרעיונות האנטישמיים המופצים בבריסל מזה עשור.

נתניהו: תוצאה של הסתה בלתי פוסקת

בתוך כך נודע, כי המשטרה הבלגית החליטה להגביר את האבטחה באתרים היהודיים לרמה המקסימלית ביותר.

בכירי הממשל בבלגיה כינסו מסיבת עיתונאים מיוחדת בבירה בריסל. “הממשלה בהלם מהאירוע הדרמטי הזה, ואנו מגנים את המעשה האלים. מחשבותינו עם הקורבנות ומשפחותיהם”, אמר ראש הממשלה הבלגי.

שרת הפנים, ג’ואל מילקה, שמוקדם יותר ביקרה בזירת הירי וטענה כי “כל הראיות מצביעות על כך שמדובר במתקפה אנטישמית”, דיברה גם היא במהלך מסיבת העיתונאים המיוחדת. “קורבנות חפים מפשע איבדו את חייהם”, אמרה. “הגעתי למקום זמן קצר לאחר האירוע, ונקטנו בצעדים בסיסיים להשבת הביטחון וכדי להבטיח שלא תהיה מתקפה נוספת”.

בעקבות הרצח אמר ראש הממשלה נתניהו: “מעשה הרצח הזה הוא תוצאה של הסתה בלתי פוסקת נגד היהודים ומדינתם. על אדמת אירופה ממשיכות להישמע עלילות וכזבים נגד מדינת ישראל, תוך התעלמות שיטתית מהפשעים נגד האנושות ומעשי הרצח שנעשים באזורנו. התשובה שלנו לצביעות הזאת היא אמירה בלתי פוסקת של האמת, המשך מאבק עיקש בטרור וביצור כוחנו”.

גם שר החוץ, אביגדור ליברמן, התייחס לארוע ואמר: “התוצאה בשטח של ההסתה האנטי-ישראלית והאנטישמית שמתבטאת, בין היתר, בקריאות לחרם על ישראל ובחרמות על מוצרים ישראליים, בפעילויות נגד ישראל בפורומים בינלאומיים ובעמדה חד-צדדית אוטומטית נגד ישראל”.. לדבריו, “במהלך ההיסטוריה עברה האנטישמיות גלגולים רבים, אך הבסיס נשאר תמיד אותו בסיס: שנאת יהודים, רק בגלל שהם יהודים, באשר הם, ואין זה משנה אם הם חיים בירושלים, בתל-אביב, באריאל, בחברון, בבריסל או במאדים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות