בריסל: שלושה הרוגים מירי סמוך למוזיאון היהודי

שלושה בני אדם נהרגו מהירי, אדם נוסף נפצע אנושות ו-12 נפגע חרדה • שרת הפנים: "הכל מצביע על כך שמדובר במתקפה אנטישמית" • אך במשטרה המקומית טוענים: "מדובר בחיסול חשבונות של משפחות פשע" • ראש העיר: "זה שהירי בוצע במוזיאון היהודי - זה לא צירוף מקרים"
שלמה בן חיים
כ"ד אייר התשע"ד / 24.05.2014 20:55

שלושה בני אדם נהרגו היום מאש שנפתחה לעברם מחוץ למוזיאון היהודי בבריסל שבבלגיה. באירוע נפצע אדם נוסף אנושות ו-12 מוגדרים נפגעי חרדה.

על פי הדיווחים בתקשורת הבלגית, חמוש הגיע למוזיאון סמוך לשעה 15:50 שעון מקומי כשהוא נושא על גבו תיק, פתח בירי ונמלט במכונית.

כעבור כמה שעות טענו השלטונות בבלגיה כי נתפס חשוד במעורבות באירוע, אך עדיין לא ברור האם היה מעורב בירי או בסיוע ליורה. החשוד הועבר לחקירה.

שרת הפנים של בלגיה ג’ואל מילקה אמרה כי היא מאמינה שהמניע לירי הוא שנאת יהודים: “הכל מצביע על כך שמדובר במתקפה אנטישמית”.

ראש העיר של בריסל כינה את האירוע פעולת טרור וגם הוא רמז על קשר בין המיקום לרקע: “זה שהירי בוצע במוזיאון היהודי זה לא צירוף מקרים”.

סגן ראש ממשלת בלגיה דידייה ראיינדרס, שהיה מהראשונים להגיע לזירה, אמר כי הוא מזועזע מההתקפה. “שמעתי צרור יריות, מיהרתי לכאן וראיתי את הגופות שרועות על הקרקע”, אמר.

שר החוץ הבלגי דידייה ריינדרס, שהיה בעת הירי סמוך למוזיאון, אמר “אני בהלם מהרצח בקרבת המוזיאון היהודי, לבי עם הקורבנות שראיתי בזירה ועם בני משפחותיהם”.

אלם משטרת בריסל פרסמה הודעה לפיה מהירי נהרגו שתי נשים וגבר שעברו במקום וכי להערכתם היורים לא התכוונו לפגוע במוזיאון היהודי, אלא מדובר בחיסול חשבונות על רקע מלחמות בין משפחות פשע באזור.

עדי ראייה שהיו במקום סיפרו על חולייה של שני יורים, שפתחו באש לעבר עוברים ושבים. “רכב עצר ליד המוזיאון ממנו יצאו שני חמושים שהחלו לרסס לעבר האנשים שהיו שם, הרוצחים ברחו”

בקהילה היהודית בבלגיה הכריזו על מצב חירום וכוחות משטרה מתוגברים נשלחו לאבטח את מוסדות הקהילה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לכ' מר נתניהו: הפיגוע תוצאה של הסתה נגד החרדים
    25/05/2014 00:53
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. לכ’ מר נתניהו: הפיגוע תוצאה של הסתה נגד החרדים