רק חדשות ובלי מערך הפקה: צלם? יש כללים חדשים לצילום בכותל

רב הכותל ו'הקרן למורשת הכותל' מחמירים את התנאים למתן אפשרות צילום ברחבת הכותל • בין הכללים החדשים: סאונד מיוחד, אישורים עבור צילומים שאינם חדשותיים, מצלמת כתף בלבד, ושלילת ראיונות ברחבת התפילה
נחמן גור
י"ט טבת התשע"ו / 31.12.2015 15:10

רב הכותל המערבי, הרב שמואל רבינוביץ, ו’הקרן למורשת הכותל’ מחמירים את התנאים למתן אפשרות צילום ברחבת הכותל, כשהם מגבילים את ההיתר לצילומים חדשותיים בלבד.

כל צילום מסוג אחר ידרוש היתר מיוחד של רב הכותל.

בחוזר מיוחד שנשלח מטעם לשכת הרב, הובהרה רשימת כללים, עליהם מתבקש הצלם לחתום לפני כניסתו למקום לצורך צילום.

החוזר מעורר כעס בקרב צלמים, המתנגדים לתנאים החדשים.

על פי הכללים החדשים, צילום חדשותי מותר ברחבה העליונה (המקום בו נערכים טקסי ההשבעות) רק לבעלי רישיון קבוע לצילום בכותל, ורק כאשר הצילום נעשה למטרת ידיעה חדשותית בלבד, עבור תכנית חדשות מוכרת בטלוויזיה או באינטרנט.

צילום לכל מטרה אחרת (סרט דוקומנטרי, דרמה וכיו”ב) יחייב אישור מיוחד מרב הכותל המערבי.

בלשכת הרב מדגישים, כי הכותל הינו מקום אינטימי בו אנשים נושאים את תפילותיהם ועל כן הצילום החדשותי לא יפגע בפרטיותו של מתפלל או מבקר.

צילום חדשותי ברחבת התפילה (הצמודה לכותל) מותרת באישור לשכת רב הכותל בלבד. האישור יינתן אך ורק באירועים מיוחדים המצדיקים זאת, באופן גורף או לצלמים יחידים, על פי שיקול דעתו של רב הכותל.

בנוסף, הצילום יתבצע ממצלמת כתף בלבד. לא יתאפשר צילום מחצובה או כל אמצעי אחר ברחבה למעט באישור מיוחד. לגבי צילום ראיון, הרי שהדבר מותר ברחבה העליונה בלבד, ורק כחלק מאירוע חדשותי המתקיים ברחבת הכותל המערבי באותה שעה.

לצד ההיתרים מדגישים בלשכת הרב כי לא יוקם מערך הפקה ברחבת הכותל.

הם מציינים כי “הקרן למורשת הכותל תשמח לסייע במציאת פתרונות טכניים לצורכי ההפקה מחוץ לאזור הכותל”. הקלטת סאונד ברחבת הכותל תתבצע באמצעות “Neck mike” בלבד או במיקרופון מורכב על “boom”.

הצלמים שיחתמו על רשימת הכללים מאשרים בחתימתם כי הם מודעים לכך שכל חריגה תוביל לעצירת הצילומים ולשלילת ההיתר הזמני או הקבוע של הצלם.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות