היועץ קבע: ברק לא יחקר על הדלפת הכוונה לתקוף באיראן

ויינשטיין קבע כי ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק לא ייחקר בגין ההקלטות שפורסמו, בהן הוא נשמע מספר על שהתרחש בישיבת 'השמיניה' סביב הכוונה לתקוף באיראן
דוד ליבוביץ
י"ז טבת התשע"ו / 29.12.2015 16:08

ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק, לא ייחקר על הדברים שאמר לסופרי הצללים שכתבו את ספרו הביוגרפי, ובהם פרטים על כוונות הממשלה ביחס לתקיפה באיראן.

בהקלטה שפורסמה בערוץ 2 נשמע ברק מספר כי תוכניות התקיפה באיראן נהגו ואושרו על ידו ועל ידי ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו בין השנים 2009 ו-2010, אך כאשר הוצגה התוכנית בפני פורום ‘השמינייה’, שמונת השרים הבכירים, “היו אלו דווקא השרים הניציים ביותר, יעלון ושטייניץ שפשוט נמסו”.

ברק סיפר כי משעה שיעלון ושטייניץ התנגדו לתכנית התקיפה, איבדו הוא ונתניהו את הרוב בפורום השמינייה, מה שהכריח אותם לגנוז את היוזמה.

באותן הקלטות מתח גם ברק על התנהגות נתניהו בפרשת שחרור החייל השבוי גלעד שליט: “נתניהו התנגד לשחרור שליט, אני ישבתי עליו”, התרברב.

על פגישת נתניהו עם שליט אמר: “היה בו משהו קטנוני בצורה מביכה. ממש הרצון הזה, החשיבות העליונה. יצרו איזה שלושה מעגלים, זה התקיים בתוך בסיס של חיל האוויר, שבסוף אני האחראי עליו מטעם הממשלה… הכל היה מכוון לדבר אחד – לזה שהתמונה תהיה ראשונה כשהילד הזה יורד, היא תהיה רק עם ביבי בפריים”.

בערוץ 2 דיווחו כי אהוד ברק ניסה למנוע את שידור ההקלטות, בטענה כי מדובר בהפרת חוקי הצנזורה הצבאית. למרות זאת, אישר הצנזור הצבאי את ההקלטות לשידור.

כעת כאמור קבע היועץ המשפטי כי ברק לא ייחקר בגין כך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות