מכה לשב”כ: ‘עצור דומא’ שוחרר – יואשם בקטטה מ…לפני שנתיים

כתב התביעה שהגישה המשטרה נגד העצורה מייחס לו עבירה בגין קטטה עם בדוואים מלפני שנתיים - ובית המשפט הורה לשחררו למעצר בית • עצורי דומא הובאו להארכת מעצר - ומאות הפגינו מחוץ לבית המשפט • המשטרה עצרה שני מפגינים
חיים טוויל
ט"ז טבת התשע"ו / 28.12.2015 17:37

פרשת דומא: הצהרת תובע הוגשה היום (שני) בבית משפט השלום בפתח תקוה כנגד אחד העצורים החשודים  בהצתה כפר דומא. אלא שהצהרת התובע הוגשה בגין קטטה עם בדואים שהתרחשה לפני קרוב לשנתיים.

עו”ד חי הבר, המייצג את התובע, ביקש מבית המשפט לשחרר את הנער באופן מיידי, לאור הסבל הרב שנגרם לו בחקירה, מצבו הנפשי, והעובדה שבסופו של דבר מיוחס לו אירוע מינורי שהתרחש לפני זמן רב, בעת שהיה קטין, בו הוא טוען להגנה עצמית.

ביחס לפרשת דומא מכחיש הצעיר מכל וכל את מעורבותו באירוע.

המשטרה, לעומת זאת, ביקשה להאריך את מעצרו של הצעיר במספר ימים נוספים, לצורך הגשת כתב אישום.

בתום הדיון הורה השופט על שחרור למעצר בית של הנער, שנחקר במשך 29 ימים בידי השב”כ בחשד לפרשת דומא, וכעשרים יום היה מנוע מפגש עם עו”ד.

בארגון חוננו טוענים, כי הופעלה כלפיו אלימות קשה שכללה טלטולים, מכות, הטחת הראש בקיר, מתיחת הראש לאחור עד שהקיא, ומניעת שינה במשך יממות שלמות.

מארגון חוננו נמסר: “זו שערורייה. לאחר 29 ימים בחקירות קשות בשב”כ, טלטולים, מניעת שינה, אלימות פיזית ונפשית, מתברר כי כל הטענה כנגד הנער הזה היא מעורבות בקטטה עם בדואים לפני קרוב לשנתיים.

“אנו מקווים כי אכן תוקם ועדת חקירה שתבחן את התנהלות השב”כ וגורמי האכיפה של מדינת ישראל בתיק הזה. מי ישלם לנער על הנזק הנפשי שנגרם לו?”

בתוך כך, העצורים בפרשה הובאו היום לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בפתח תקווה, כאשר מחוץ לבית המשפט הפגינו מאות על מה שהם מכנים ‘עינויים בחקירה’ של העצירים.

שני מפגינים נעצרו על ידי המשטרה.

עצורי דומא

משפחות העצורים בפרשת דומא פרסמו הודעה ראשונה, שבה הן מתנערות מתמיכה במעשה הרצח – אך מעניקות גיבוי לקרוביהם העצורים.

בהודעת בני המשפחות נאמר: “אנחנו הורי הנערים העצורים בחשד למעשה הרצח בכפר דומא מגנים את מעשה הרצח, אך משוכנעים שילדינו לא היו מעורבים בו.

“אנו חוששים שכל מעצרם של ילדינו הינו תוצאה של לחץ ציבורי, שהוביל למעצרים חפוזים ולהפעלת עינויים קשים, רק כדי שיודו בפשע שלא ביצעו”, הוסיפו המשפחות.

“אנו דורשים הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית שתהיה מורכבת מנבחרי העם שיבחנו את עדויות הילדים, יצפו בכל סרטי החקירה ויקבעו אם אכן בוצעו התעללויות בילדינו כפי שילדינו טוענים, וכן את ההשפלות הקשות המכוונות שנעשו כלפי המשפחות”.

עצורי דומא

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות