פלסטיני נאשם: ניסה לחטוף יהודים מביתם ביישוב אבטליון

מחבל מג'נין, המזוהה עם הג'יהאד האיסלאמי, הודה בחקירה בשב"כ: ניסה לבצע חטיפה של יהודים מביתם, ולדרוש תמורת שחרורם שחרור מחבלים המרצים מאסרי עולם • 'תכנית החטיפה' נכשלה לאחר מאבק • יידה בקבוקי תבערה לעבר רכבים של יהודים, וניסה להצית חורשה
שי וייספיש
כ"ב אייר התשע"ד / 22.05.2014 11:26

פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (חמישי) לבית משפט המחוזי חיפה כתב אישום נגד מוראד עלי חוסיין, תושב ג’נין בן 25 המזוהה עם ארגון הג’יהאד האיסלאמי, שהיה כלוא בעבר בגין תכנון לדקור חייל במחסום, לאחר שבאפריל השנה ניסה כמה פעמים לבצע פיגוע באזור המועצה האזורית משגב, ובין היתר ניסה לחטוף יהודים מביתם. כתב האישום מייחס לו ביצוע עבירות של ניסיון חטיפה לשם רצח או סחיטה, 8 עבירות של ייצור נשק, עבירות תקיפה ועוד.

צו איסור פרסום שהיה מוטל על הפרשה הוסר עם הגשת כתב האישום לבית המשפט.

על פי עובדות כתב האישום, לפני כחודש, נכנס המחבל לשטח מדינת ישראל ללא היתר. על רקע שנאתו ליהודים, רצה המחבל לחטוף יהודי ואף לרצוח אותו ולאחר מכן לדרוש מרשויות מדינת ישראל לשחרר מחבלים שמרצים מאסרים ארוכים או מאסרי עולם בתמורה לשחרורו.

תחילה, כך על פי כתב האישום, ניסה המחבל לשדל קרוב משפחה, שהינו קטין, לבצע את “תכנית החטיפה”, אך כאשר סירב הקטין, נכנס הנאשם לאתר בניה ביישוב אבטליון, נטל סכין ובעודו מחזיק את הסכין, הגיע לביתם של משפחת שי המתגוררת בישוב שבצפון, אשר שהו אותה עת בבית, פתח את הדלת ולצורך ביצוע החטיפה והרצח, תקף את בעל הדירה, התפרץ אל הבית ובין השניים התפתח מאבק.

בעל הדירה הצליח לדחוף את הנאשם אל מחוץ לבית ונעל את דלת הכניסה, אולם הנאשם המשיך לנסות ולהיכנס לבית. במעמד הזה, כיוון המותקף לעבר המחבל אקדח ובהמשך ירה לעבר רגליו של הנאשם באמצעות האקדח והנאשם נמלט מהמקום.

עוד עולה מכתב האישום, כי בתאריך 20.4.14, או בסמוך לכך, משנכשלה “תכנית החטיפה”, יצר המחבל 8 בקבוקי תבערה ובהמשך יידה אותם לעבר רכבים של יהודים בכמה הזדמנויות, וכי ניסה, ללא הצלחה, להצית חורשה סמוכה באמצעות בקבוקי תבערה.

פרקליטות מחוז חיפה הגישה לבית המשפט בקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו.

 סוגיית השוהים הבלתי חוקיים בישראל עלתה לאחרונה בעקבות מעורבותם הגוברת והולכת בפיגועי טרור. לשבחי”ם מיוחסים פיגוע המטען באוטובוס בתל אביב (דצמבר 2013), חטיפתו ורציחתו של החייל תומר חזן (ספטמבר 2013) ורצח החייל עדן אטיאס ז”ל בעפולה (נובמבר 2013.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות