רבנית מ’בית הלל’ נבחרה לשופטת שלום בתל-אביב

הוועדה לבחירת שופטים התכנסה בלשכתה של שרת המשפטים ציפי לבני, ובחרה 23 שופטים חדשים • אחד המינויים: עו"ד ד"ר פנינה נויבירט, בתו של השר לשעבר דניאל הרשקוביץ
כ"ב אייר התשע"ד / 22.05.2014 00:28

הוועדה לבחירת שופטים התכנסה היום (רביעי) בלשכתה של שרת המשפטים ציפי לבני, ובחרה 23 שופטים, שיכהנו כשופטים מחוזיים, שופטי שלום, שופטים בבתי המשפט לענייני משפחה, בבית המשפט לענייני תעבורה, ורשמת בכירה אחת.

בוועדה, שהתכנסה אחר הצהריים בלשכת שרת המשפטים בירושלים, חברים יו”ר הוועדה – שרת המשפטים ציפי לבני; נשיא בית המשפט העליון – השופט אשר גרוניס; שופט בית המשפט העליון – אליקים רובינשטיין; שופטת בית-המשפט העליון – עדנה ארבל; שר התקשורת  גלעד ארדן; חבר כנסת יצחק כהן; חבר כנסת  יצחק הרצוג; עורכת דין רחל בן-ארי; ועורך-דין חאלד זועבי.

אחד  המינויים הוא של עורכת הדין ד”ר פנינה נויבירט, בתו של נשיא אוניברסיטת בר-אילן ושר המדע והטכנולוגיה לשעבר דניאל הרשקוביץ, וחברה בפורום ‘בית הלל’. היא נבחרה כשופטת בבית משפט שלום בתל-אביב.

נויבירט קראה בעבר למנות נשים כמשגיחות כשרות, והיא מכנה  עצמה רבנית.

שרת המשפטים לבני והנשיא גרוניס התקשרו לשופטים שנבחרו ובירכו אותם.

 

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    "מכנה עצמה רבנית"
    22/05/2014 00:48
    אאא
  1. לכותב הנכבד: ידוע שאשת רב היא רבנית למרות שלא הוסמכה לכך.במקרה שלנו היא אשתו של רב מה עוד שהידע לה ביהדות גדול מהרבה “רבניות”. נא להתנצל.

    • שמוליק קרסיק   22/05/2014 03:53

      כמובן שאשת רב היא רבנית, אולם רבנית אינו תפקיד המתיר לפסוק הלכות או לערוך חופות. מהותו של התואר היא האישה הראשונה בחשיבותה בקהילה, העזר כנגדו לרב.
      ה”רבנית” הנכבדה מתיימרת להיות רבנית על משקל ה”רבה” הרפורמית, להפוך את עצמה לחלק מקהל הרבנים בישראל. זהו מהלך המנוגד להלכה, אותו היא מריצה יחד עם בעלה הרב רונן במסגרת הארגון הקרוב לרפורמים יותר מליהודים, המטיל דופי חינם ברבנים קדושים שהיו מתביישים בשיוך לחבורת המופקרים המהווה את ארגון “בית הלל”.

  2. הבעל שלה הוא רב, לכן היא רבנית
    22/05/2014 04:44
    אשה
  3. וזה בלי קשר לדעות שלה.

  4. מכנה את עצמה רבנית? יש לה ידע יותר מלרוב גדולי התורה שלכם
    22/05/2014 11:57
    יעקב
  5. תתבישו לכם. הרבנים שלכם לא מגיעים לקרסוליה ברמת הידע שלה בכל תחום שהוא.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   22/05/2014 15:40

      “ידע” הוא לא הקריטריון היחיד ובוודאי לא העיקרי כדי להיקרא או לכהן כרב. (כך בכל אופן אמור להיות)

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   22/05/2014 17:28

      כי צריך להיות ממש אטום שכל, ומשולל יכולת הבחנה בין טוב לרע בכדי להיות רפורמי כחברי בית הלל… אני בטוח שגם חריפות השכל לא תמצא שם.