מהרסייך ומחריבייך: סימון מוצרים מהתנחלויות גם במדינת תל אביב

בשכונת פלורנטין שבתל אביב פועל קואופרטיב שמקפיד שלא למכור מוצרים מחקלאים המגדלים את מוצריהם בשטחי יהודה ושומרון • היוזמים: "כמו שאנחנו לא קונים מוצרים מן החי, כי יש רוב של אנשים אצלנו שמתנגדים לזה, כך גם לגבי מוצרים מההתנחלויות"
קובי פינדרוס
כ"א כסלו התשע"ו / 03.12.2015 15:50

סימון מוצרים לא רק באירופה: יזמי קואופרטיב בשכונת פלורנטין שבדרום תל אביב אינם מוכנים למכור ירקות ומוצרים אורגניים המיוצרים מעבר לקו הירוק, כך נחשף בחדשות הערוץ השני.

בקואופרטיב, שפועל מדי יום שישי בין 11:30 ל-14:00 בשכונה, נמכרת תוצרת ישירות מהמגדלים במחירים שווים לכל נפש – אלא שתוצרת מחקלאים שמגדלים את התוצרת שלהם בשטחי יהודה ושומרון אינה מתקבלת.

כיצד מנמקים זאת היזמים? “ספקים מההתנחלויות לא יתקבלו בברכה מתוך כבוד לאידיאולוגיה של חלק מחברי הקואופ

בקואופרטיב חברים היום לקוחות מכ-70 משפחות שאינם מוכנים לרכוש תוצרת שלטענתם, יוצרה בשטחים כבושים.

המיזם עורר את זעמם של הגולשים והם נכנסו לעמוד הפייסבוק של המיזם  ודירגו אותו בציון הנמוך ביותר על מנת להוריד את הדירוג שלו בפייסבוק. “בבחירה שלכם לא להכניס מוצרים מהתנחלויות, אתם קודם כל פוגעים בפרנסה של חקלאים ערבים שמועסקים שם. זה הופך את הארגון שלכם לגזעני ובזוי. לא נשתף פעולה עם ארגון שבוחר באפלייה ובריחוק” כתבו.

ארנון גלעדי, המשנה לראש עיריית ת”א-יפו תקף בחריפות בראיון לערוץ השני את החלטת הקואופרטיב להחרים מוצרים: ״לא יעלה על הדעת שבעיר העברית הראשונה בעל עסק יחרים מוצרים כחול לבן שיוצרו בשטחי ארץ ישראל. אני מתכוון לבחון בהקדם האפשרי עם היועץ המשפטי של העירייה את שלילת רשיון העסק של המקום – אסור להשלים עם מציאות מעוותת שכזו״.

מהקואופרטיב נמסר בתגובה: “אנחנו קבוצה של אנשים שקונים יחד ירקות וכפי שאנחנו החלטנו לא לקנות מוצרים מן החי כי יש רוב של אנשים אצלנו שמתנגדים לזה, כך החלטנו לא לקנות מוצרים מהתנחלויות כי יש אצלנו רוב שמתנגדים לזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות