25 שנה לנפילת מסך הברזל: 2000 יהודים חגגו את חג הגאולה במוסקבה

כאלפיים מיהודי מוסקבה חגגו באולם הענק 'קונגרס פארק' הממוקם על גדות נהר מוסקבה, את 'חג הגאולה- י"ט בכסלו' • יו"ר הסוכנות נתן שרנסקי סיפר בערגה על הימים בהם הוא ומשפחתו זכו לתמיכת הרבי מליובאוויטש זצ"ל ועל ההבטחה שהוא ישוחרר מהכלא • צפו בגלריית תמונות
צילום: שניאור שיף
י"ח כסלו התשע"ו / 30.11.2015 21:44

 כאלפיים מיהודי מוסקבה חגגו באולם הענק ‘קונגרס פארק’ הממוקם על גדות נהר מוסקבה, את ‘חג הגאולה –  י”ט בכסלו’, יום גאולתו של בעל התניא והשו”ע ומייסד חסידות חב”ד מהכלא הרוסי.

האירוע המפואר נערך לצד שולחנות ערוכים וסעודה מפוארת לכבוד החג.

רבה הראשי של רוסיה, הגאון רבי בערל לאזאר, נשא את הנאום המרכזי.

הנגיד דוד אמינוב כובד באמירת מזמור קי”ד, לזכותם של יהודי רוסיה ולהמשך הצלחת הפעילות בכל הקהילות.

שגריר ישראל החדש ברוסיה צבי חפץ סיפר בהתרגשות שבחלוף כ-30 שנה מאז ביקר במוסקבה לפתיחת השגרירות הישראלית, לא חלם על התפתחות המדהימה של הקהילות היהודיות ברוסיה ובמוסקבה בפרט.

אורח הכבוד היה הרב בערל זלצמן, משלוחי חב”ד בניו ג’רזי, יליד רוסיה ומהפעילים הבולטים היום בארה”ב למען העולים מרוסיה לארה”ב. הרב זלצמן סיפר את סיפור חייו ועל מסירות הנפש של הוריו לחינוך טהור לילד המשפחה, שרק בזכות כך, זכו להקים דורות ישרים מבורכים, כאשר רבים מהם משמשים ברבנות ובשליחות קודש בכל העולם כולו.

לציון 25 שנה לנפילת מסך הברזל הוזמן ‘אסיר ציון’ ויו”ר הסוכנות נתן שרנסקי, שסיפר בערגה על הימים בהם הוא ומשפחתו זכו לתמיכת הרבי מליובאוויטש זצ”ל ועל ההבטחה שהוא ישוחרר מהכלא, דבר שקרה לפתע בנס תקופה קצרה אחר כך.

הסופר המפורסם, פעיל חברתי ופוליטי אלכסנדר גלמן, סיפר על פגישתו עם הרבי מליובאוויטש ועל העידוד, התמיכה והעיצות שקיבל לספרים שכתב למען היהדות.

את מסכת הנאומים סיים נשיא איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה, הרב אלכסדר לייב ברדה, שדיבר על ‘שנת הקהל’ ופעילות הקהל בכל קהילה, משפחה ומוסד.

מקהלת ‘חדר מנחם’ ניגנה את הניגון של החג “פדה בשלום” ובין לבין תזמורתו המורחבת של רובי בנט עם מקהלת ‘שירה’ מארה”ב, לצד הסולן אהרן סאמעט, ניגנו את ניגוני בעל הגאולה וסחפו את הקהל הגדול שעות ארוכות.

לקהל המשתתפים חולק קונטרס “עניינה של תורת החסידות” שתורגם כולו לרוסית והודפס באופן נוח ומיוחד.

בלובי האולם נערך לקראת האירוע ‘יריד ספרים של תורה וחסידות ותשמישי קדושה’ ורבים ניצלו ההזדמנות לרכוש עבור במחירים מוזלים ספרים רבים. פעילותם של עשרים בתי חב”ד הפועלים בהצלחה רבה בכל מוסקבה הוצגה בפני הציבור.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות