מזרקים, מבחנות ופיצה: זה מה שמצאו בחדר המלון של המחבלים

נחשף חדר המלון בו שהו המחבלים לפני יציאתם למתקפה • בחדר נמצאו מזרקים ומבחנות בהם עשו המחבלים לפי הערכה שימוש לנטילת סמים • מגדל אייפל נסגר היום מסיבה לא ברורה • בפריז נמצאה מכונית מלאה בחומרי נפץ
אליעזר היון
ה' כסלו התשע"ו / 17.11.2015 15:17

מתקפת הטרור בפריז: בחדר המלון ששימש את המחבלים שביצעו את פיגעי הטרור בהם נרצחו יותר מ-130 בני אדם ומאות נפצעו,  נמצאו מזרקים, מבחנות, וקופסאות פיצה. כך מפרסם היום העיתון הצרפתי ‘לה פואה’, שהציג גם סרטון המתעד את החדר על ידי כוחות הביטחון.

בסרטון ניתן לראות חדר טיפוסי של מלון, כשבמקרה הזה מדובר ב’הוטל אלברטוויל’, הממוקם באחד מפרברי העיר פריז.

החדר נשכר על ידי סלאח עבד אל-סלאם, המחבל שנמלט מיד לאחר המתקפה, ובימים האחרונים מתנהל מצוד אחריו.

במהלך הפשיטה על חדר המלון נאספו דגמי ד.נ.א. כמו גם מזרקים ומבחנות. על פי ההערכות המזרקים שימשו את המחבלים לצריכת סמים, לפני יציאתם למתקפה.

הערכה זו גוברת, לאור העדויות של אזרחים ששהו באולם המופעים בפריז, שהעידו כי המחבלים היו נראים ‘מסוממים, זומבים’.

ב’לה פואה’ מזכירים כי בארגון הטרור ‘המדינה האיסלאמית’ מקובל לעשות שימוש בסם מסוג ‘קפטגון’, הממריץ את הדם.

עבד אל סלאם, ששכר את המלון בכרטיס האשראי שלו, נמלט כאמור מיד לאחר הפיגועים לעבר בלגיה. הוא נעצר אמנם בגבול עם עוד שני בני אדם, אך שוחרר משום ששמו לא הופיע עדיין ברשימת המבוקשים.

מטעני נפץ בפריז, האייפל נסגר

המשטרה הצרפתית נטרלה מטעני נפץ במכונית בפריז לדברי תושבים שהיו במקום, השוטרים מצאו מכונית שאולי שימשה את המחבלים ברובע ה-18 בבירה הצרפתית. המכונית מסוג “רנו קליאו” שחורה, בעל לוחית זיהוי בלגית, הייתה מלאה בחומרי נפץ. האזור נסגר לתנועה, כולל בקרבת כיכר אלבר קאן, וחבלנים פעלו במקום לנטרול הפצצה.

קודם לכן נודע כי בגרמניה נעצרו שלושה בני אדם, שתי נשים וגבר, בחשד למעורבות בפיגועים.

בתוך כך, משטרת פריז סגרה את מגדל אייפל לכניסת תיירים, מסיבה לא ברורה, יממה לאחר שנפתח מחדש בתום הפיגועים. אתמול בלילה הואר המגדל בצבעי הדגל הצרפתי.

המח והמממן

האיש שעמד מאחורי מתקפת הטרור הוא עבד אל-חמיד אבאוד, בלגי ממוצא מרוקאי, הנחשד כי הוא המממן והמתכנן העיקרי של הפעולה. על פי החשד את שרשרת הפיגועים תכנן מחוץ לגבולות צרפת.

אבואוד, המשתמש בכינוי “אבו עומאר אל-בלז’יקי”, הצטרף לארגון דאע”ש בסוריה, ונחשב לאחד מבכירי המוציאים להורג של הארגון.

הוא גדל בפרבר מולנבק של בריסל, האזור ממנו הגיע אחד החשודים בסיוע למתקפה בפריז, סלאח עבד א-סלאם, ואחיו בארהים שככל הנראה היה אחד מהמחבלים המתאבדים במתקפה.

לפי משטרת בלגיה שמו של אבואוד נקשר בכמה תיקים פליליים, שבהם מעורב גם בראהים עבד א-סלאם, בשנים 2010 ו-2011.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות