הטרור בפריז: נחשף ה’מוח’ והמממן שעמד מאחורי סדרת הפיגועים

עבד אלחמיד אבואוד, בלגי ממוצא מרוקאי - הוא המממן והמתכנן העיקרי של הפעולה • במהלך הלילה ביצעה המשטרה הצרפתית פשיטה על 150 אתרים - עשרות נעצרו • המחבל עבד סלאם עדיין חפשי
דוד ליבוביץ
ד' כסלו התשע"ו / 16.11.2015 12:15

התמונה מאחורי סדרת פיגועי הטרור בפריז מתחילה להתבהר: התקשורת הצרפתית חושפת הבוקר (שני) כי האיש שעומד מאחורי מתקפת הטרור הוא עבד אל-חמיד אבאוד, בלגי ממוצא מרוקאי, הנחשד כי הוא המממן והמתכנן העיקרי של הפעולה.

על פי החשד את שרשרת הפיגועים תכנן מחוץ לגבולות צרפת.

אבואוד, המשתמש בכינוי “אבו עומאר אל-בלז’יקי”, הצטרף לארגון דאע”ש בסוריה, ונחשב לאחד מבכירי המוציאים להורג של הארגון.

הוא גדל בפרבר מולנבק של בריסל, האזור ממנו הגיע אחד החשודים בסיוע למתקפה בפריז, סלאח עבד א-סלאם, ואחיו בארהים שככל הנראה היה אחד מהמחבלים המתאבדים במתקפה.

לפי משטרת בלגיה שמו של אבואוד נקשר בכמה תיקים פליליים, שבהם מעורב גם בראהים עבד א-סלאם, בשנים 2010 ו-2011.

הטלפון הסלולרי של אבואוד אוכן ביוון, אך המשטרה לא יודעת היכן הוא מסתתר כעת. על פי ממצאי החקירה אבואוד תכנן מספר פיגועים נוספים בבלגיה, אך אלו לא יצאו אל הפועל.

בתוך כך זהותו של מחבל רביעי נחשפה בשעות הבוקר: סמי אמימור, בן 28, שהתגורר בפרבר בוביני – העשוי להפוך לאחד ממוקדי החקירה – שהיה אחד מחברי החוליה שתקפה באולם ‘בטקלאן’.

אמימור, יליד הפרבר דראנסי, היה מוכר למשטרת צרפת, לאחר שבשנת 2012 תיכנן לנסוע לתימן. כמו כן, אישרו הרשויות בצרפת כי אחמד אלמוחמד, בן 25 מסוריה, שהגיע כמתחזה לפליט דרך האי היווני לרוס, הוא מעורב נוסף במתקפה.

הפרטים לגביו פורסמו אתמול לראשונה בסרביה.

מעצרים נרחבים

במהלך הלילה פשטו כוחות הביטחון הצרפתים על יותר מ-150 אתרים שנחשדו כמוקדים של גורמים איסלאמים קיצוניים. בין היתר נעצרו מספר פעילים החשודים במעורבות טרור. לפי הדיווחים, נתפסו מצבורים גדולים של נשק, ביניהם גם מספר משגרי רקטות.

בפרברים ז’ומונט וסאן דני, ובערים גראנובל, שטרסבורג, טולוז, מארסיי, ליל וליון, תפסו השוטרים בין היתר מקלעי RPG, רובי קלצ’ניקוב ואמצעי לחימה נוספים, שעל פי החשד קשורים לטרוריסטים.

עשרות אנשים נעצרו.

המחבל הנמלט

סאלח עבד סלאם, המחבל שתמונתו פורסמה אתמול ברחבי העולם, נמלט עדיין מזרועות הביטחון הצרפתיים.

עבד סלאם זוהה על ידי הרשויות כמי ששכר מכונית פולקסווגן פולו, בה הסיע את המחבלים לאולם ‘בטקלאן’. אחיו של עבד-סלאם, בארהים, ובילאל חאדפי בן ה-20 שהתגורר בשכונת מולנביק בבריסל, זוהו אף הם כחלק מהמחבלים שביצעו את המתקפה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות