בגלל הבצורת: יבול החיטה בישראל יירד ב-50%

משרד החקלאות צפוי להכריז על שנת בצורת בנגב המערבי ובעמק בית שאן • היבול השנה הגיע לכ-75 אלף טון לעומת כ-130 אלף טון ב-2013
יוני גרין
כ' אייר התשע"ד / 20.05.2014 12:02

משרד החקלאות צפוי להכריז על שנת בצורת בנגב המערבי ובעמק בית שאן. זאת על רקע ירידה של כ-50% ביבול החיטה השנה לעומת השנה שעברה.

אורי נעמתי, מנכ”ל ארגון עובדי הפלחה, אמר כי היבול השנה הגיע לכ-75 אלף טונה לעומת כ-130 אלף טונה ב-2013. “החורף השנה היה משוגע לגמרי”, אמר נעמתי. “התחלנו אותו בדצמבר עם גשמי שיא שהתרכזו בחלקה הדרומי של הארץ. אחר כך הגשמים נעצרו לחלוטין למשך חודשיים. אמנם בנגב ובאזור הדרום ירדו כמויות גשמים המתאימות לממוצע הרב שנתי, אבל בצפון, כמויות המשקעים היו קטנות מהממוצע הרב שנתי, מה שהביא לבצורת קשה. הבצורת נרשמה בעיקר בצפון, בעמק בית שאן ובחלקים המזרחיים של עמק יזרעאל. כבר למעלה מעשור לא נרשמה בצורת בצפון ישראל. דרך כלל, הבצורת נרשמת בנגב. גם בנגב היו שטחים שנפגעו מבצורת, אבל בהיקף מצומצם יותר”.

שטחי גידול החיטה במדינת ישראל נאמדים בכמיליון דונם. מדובר בכשליש מהשטחים המעובדים במדינה. כאמור, נעמתי צופה שיבול החיטה השנה יעמוד על כ-75 אלף טון בלבד. במדינת ישראל יש גם כ-50 אלף דונם של שעורה, המשמשת בעיקר למאכל בעלי חיים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות