הנרצחים בערב שבת: הרב יעקב ונתנאל ליטמן הי”ד מקריית ארבע

הנרצחים בפיגוע שהתרחש בערב שבת הם: הרב יעקב ונתנאל ליטמן הי"ד מקריית ארבע • ההלוויה תתקיים הערב ב-21:00 בהר המנוחות בירושלים • צה"ל במצוד נרחב אחר המחבלים
אליעזר היון
ב' כסלו התשע"ו / 14.11.2015 18:52

הרב יעקב ונתנאל ליטמן הי”ד מקריית ארבע הם האב והבן שנרצחו אתמול בפיגוע הירי בסמוך להתנחלות עתניאל שבדרום הר חברון.

ההלוויה של השניים תתקיים הערב ב-21:00 בהר המנוחות בירושלים.

השניים נסעו יחד עם שאר בני המשפחה דרומה למיתר, שם הייתה אמורה להתקיים שבת חתן לרגל נישואי בתם שהייתה צפויה להתחתן ביום שלישי השבוע.

הפיגוע הקשה ארע כאשר מחבלים פתחו ביום שישי בצהריים באש לעבר שני כלי רכב ישראליים סמוך לישוב עותניאל בדרום הר חברון. 

ליטמן

מהיריות נרצחו באורח אנוש אב המשפחה הרב יעקב לייטמן ובנו נתנאל, וצוותי מד”א שהוזעקו למקום נאלצו לקבוע את מותם. צעיר נוסף מבני המשפחה כבן 16 נפצע באורח בינוני. המשפחה תושבי קרית ארבע, שם שימש האב כמחנך. 

המחבלים נמלטו מהזירה וכוחות הביטחון עורכים סריקות באזור גם בשעות אלו של מוצאי שבת. בנוסף לכוחות הביטחון הגדולים שהגיעו לזירה, כלי טיס הוקפצו למקום על מנת לסייע להם מן האוויר. כמו כן, צה”ל עורך סריקות בכפרים יטא ובית עווא.

מחקירה ראשונית עולה, כי ככל הנראה מדובר ברכב פלסטיני שעקף את רכב המשפחה וירה לעברו. לאחר שעצר הרכב המשיכו המחבלים  בירי לעבר הנוסעים. על פי אחד הדיווחים, לאחר שהאב נרצח ניסה בנו לצלצל למוקד הביטחון אז הגיע אחדהמחבלים וביצע בו וידוא הריגה.

ארבעה ילדים שהיו בזירה לקו בחרדה פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

ליצמן

בן המשפחה שנפצע באורח קל בפיגוע הרצחני לפני שבת בהר חברון שוחח מיד לאחר הירי עם מד”א ומסר להם את הפרטים המדויקים על הפיגוע שהתרחש.

המוקדנית מנסה לדלות פרטים מהנער, שהיה במהלך כל השיחה מרוכז וענייני.

“אנחנו קילומטר בערך אחרי עתניאל, ירו על הרכב שלנו”, הוא אומר. “לאיזה כיוון?”, שואלת המוקדנית והנער עונה: “לכיוון דרום. יש אצלנו אמבולנס של ‘הסהר האדום’, יש לנו שני פגועים. היינו שבעה ברכב”.

המוקדנית ממשיכה בבירור הפרטים ושואלת היכן נפצעו השניים. “אחד נפצע בראש”, אומר הנער, שחוט מחשבתו ככל הנראה נקטע, והוא עוצר את דבריו. זאת, כנראה משום שניידת הרפואה הפלסטינית שהייתה במקום נסעה מהזירה, מבלי להעניק סיוע.

“יש אצלנו ‘הסהר האדום’. אבל הוא נוסע מאיתנו, לא יודע למה”, מציין הנער.

נתנאל ליטמן

“אני רוצה שתתן לי פרטים”, מתעקשת המוקדנית, “אנחנו משגרים כוחות בינתיים ואני רוצה לדעת שהכוחות מספיקים”.

“הנה מגיע אמבולנס”, הוא מעדכן והמוקדנית מנסה לברר את מספרו.

כל אותה עת, עונה הנער לשאלות המוקדנית. הוא מסיים את השיחה בכך ש”נהג האמבולנס ירד”.

הזמנה לחתונה

חובש בכיר במד”א נועם בר שהגיעו למקום סיפר: “כשהגענו למקום ראינו מחוץ לרכב שבעה נוסעים. שניים מהם, גבר כבן 40 וצעיר כבן 18, שכבו כשהם מחוסרי הכרה עם פצעי ירי בפלג גופם העליון. הם היו ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם במקום. בנוסף הענקנו טיפול רפואי ראשוני ופינינו לבית החולים סורוקה צעיר כבן 16 במצב קל עם פצע ירי בגפיים וארבעה נפגעי חרדה שהתהלכו במקום”.

יוחאי דמרי, ראש המועצה אמר: “ערב שבת קודש זועזענו שוב מפיגוע שמנסה לשבור אותנו. שני הרוגים בתוכם נער שנטבח בווידוא הריגה על ידי מחבלים. אי אפשר לשים שוטר וצבא בכל מקום, אבל כן אפשר שנגרום למשוואה שונה. הפוגעים רוצים להפסיק את חיינו ולהרוס את שגרת היום יום. עלינו לדאוג להגברת חיים במקום וששגרת חייהם של הפוגעים תיהרס. אני פונה לממשלת ישראל, עלינו להגביר ריבונות ולא להקפיאה. פרסים לטרור לא יגבירו את ביטחוננו”.

ליטמן, הזוג

באתר הרשמי של ארגון חמאס בירכו על הפיגוע: “פעולת הגבורה שביצעה ההתנגדות מדרום לחברון.  מסמלת התפתחות איכותית באינתיפאדת אל-קודס. מוכיחה שההתנגדות יכולה להרתיע את הכיבוש, שהשפה היחידה שהוא מבין זו שפת הכוח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות