הקשישה שנפצעה קשה בראשל”צ השתחררה ושחזרה

רחל אייזנקוט, הקשישה בת ה-80 שנפצעה באורח קשה בפיגוע בראשון לציון, השתחררה לבית חולים שיקומי - ומשחזרת: "לחצו לי על המקום שלא ייצא דם. אמרו לי 'אל תאבדי הכרה'"
דוד ליבוביץ
ל' חשון התשע"ו / 12.11.2015 13:51

רחל אייזנקוט, הקשישה בת ה-80, שנדקרה בפיגוע בראשון לציון ונפצעה באורח קשה, השתחררה אתמול (רביעי) מבית החולים אסף הרופא, אל בית חולים שיקומי.

בשיחה עם העיתונאית מיטל יסעור בית אור מ’ישראל היום’, שיחזרה אייזנקוט את שעבר עליה: “הלכתי לבקר את אחי ברחובות. כשחזרנו אחותי ואני לראשון לציון, הלכתי לכיוון האוטובוס הביתה. עברתי דרך המדרחוב. כשעברתי את תחנת הדלק, שמעתי צעקות וראיתי אנשים רצים.

“התחלתי לרוץ אחריהם. אנשים נכנסו למאפייה. התחלתי לרוץ, אבל כמה אני יכולה לרוץ, אני לא צעירה. חשבתי שאולי עוד יש זמן ואצליח להגיע למאפייה. לא רצתי הרבה ופתאום בשניות אני מרגישה דקירה חזקה ונפילה שהיתה כל כך חזקה, כאילו שהפילו אותי מקומה 8 או 10 ובאותה שניה שברתי את הרגל. היה לו קל לדקור אותי כי לא רצתי”, שיחזרה.

“באו אנשים, לא ראיתי מי. אמרו לי שהיתה שם גם אחות. קרעו את החולצה ולחצו לי על המקום שלא ייצא דם. אמרו לי ‘אנחנו מד”א, אל תאבדי הכרה’.

“גם אחותי רינה שהיתה אתי ונכנסה רגע לחנות התקשרה אליי וכשלא עניתי היא ידעה שזו אני. היא דיברה אליי ואמרה לי: ‘תחזיקי מעמד, אל תשני, אל תסגרי את העיניים, יהיה בסדר”.

רחל הודפת את הטענות שנשמעו לאחר הפיגוע, כאילו אנשים ברחוב דילגו מעליה ולמעשה הפקירו אותה: “אני לא מרגישה שהפקירו אותי”.

גם בתה הבכורה מרים מזרחי אמרה: “אני יודעת מעדות אישית ממישהי שעברה באותו רגע ברחוב שהתייחסו לאמא שלי. אין לנו שום טענה ושום תלונה על חוסר טיפול והתייחסות”.

לדבריה של אייזנקוט היא לא יצאה לרחוב מזה תקופה בעקבות המצב הבטחוני: “הרבה זמן לא יצאתי מהבית, פחדתי מהטרור ומכל הסיטואציה הזו. ראיתי בחדשות ושמעתי שזה בכל מקום. נמנעתי לצאת. מלבד לדברים חשובים. יש לי אח שהגיע מארצות הברית ובא לבקר את אחי ברחובות, אז נסענו ביחד אני ואחותי ובדרך חזרה נדקרתי”.

 ד”ר יצחק שרף סגן מנהל בית החולים אסף הרופא סיפר על מצבה של אייזנקוט: “אי אפשר להשוות, הגעת לכאן במצב קשה עם דקירה עמוקה. לא ידענו מה יהיה העתיד שלה. כעת מצפה לה תהליך של שיקום ואנחנו מצפים שאחריו היא תחזור להיות עצמאית כפי שהיתה עד לפציעה ותטייל ברחוב רוטשילד”, אמר בחיוך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    היהדות החרדית לא תשקוט!!
    12/11/2015 15:30
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. יזדעזע עולם ומלואו על הנבלה שנעשתה בישראל: יום סוער וקשה במיוחד עבר על היהדות החרדית בתפוצות בכלל ובני ירושלים בפרט, כאשר בעל הפרוייקט ברח’ אבא אבן מר ש. אייזנברג שר”י, העיז להעלות 2 ‘טרעקטארס’ ענקיים בשעות הלילה בנסיון לעשות מחטף, והשמידו בחופזה רוב המערה שברח’ אבא אבן על תכולתה.

    המוני יקירי ירושלים קיבלו הודעה דחופה ונהרו בהמוניהם לעבר מקום החילול ועצרו בגופם את מלאכת ההשמדה, ולאחר מכן כאשר קלגסי המשטרה נאלצו לעזוב את המקום לאחר שלא הצליחו להשתלט על עשרות המוחים, החלו האברכים במלאכת קודש ליקוט עצמות ואדמת קודש שנמשכה שעות ארוכות עד לפנות בוקר, המחזה היה הוד נורא.

    המוני אברכים עומדים שורות שורות ודליים בידיהם, ודמעות בעיניהם בראותם המחזר הנורא, של רבות העצמות בהמקום נשלכים, רבות שנים לא נראתה מראה שוד כזה, מאז ליקוט העצמות המפורסמת בחוה”מ פסח בבית שערים, אז נעצר בכלא הרה”ח ישראל אייזנבאך מותיקי ובכירי אתרא קדישא, וגרמה לסערה אדירה ברחבי העולם. היהדות החרדית לא תשקוט!!! -לנוכח מעשה פשעים וזוועות כאלה…