סגירת מעגל מרגשת בדאגיסטן: הניצול חיתן את המציל

השכן הצעיר, בן למשפחה יהודית, ששמע את זעקותיו של הרב, הזעיק את המשטרה וכוחות ההצלה - והציל את חייו • מאז התקרב על-ידי הרב לחיי תורה ומצוות - והשבוע סגר מעגל
נתן פרל
כ"ו חשון התשע"ו / 08.11.2015 11:41

“חזרתי ממסע שחיטה אצל משפחות יהודיות בכפרים מסביב לעיר דעברנט, השעה הייתה כבר לאחר חצות הלילה כשהחניתי את הרכב ליד הבית. כשיצאתי, זיהיתי דמות מוסלמית חשודה שפתחה מולי ביריות מאש חיה. הכאב פילח את לבי וצרחתי צרחות אימה.

“לאחר חודשים רבים, כששוחררתי בנסים גדולים ממוות לחיים, התברר לי, ששכן יהודי היה היחיד ששמע את הצרחות, הזעיק את כוחות ההצלה והמשטרה – והצליח אף להבריח את הטרוריסט שרצה לעשות וידוא הריגה…”

כך מתאר הרב עובדיה יסאקוב, רבה של העיר דרבנט בדאגיסטן, את ניסיון ההתנקשות בחייו בידי מחבלים שעברו הכשרה בסוריה, והיה הקורבן הראשון שלהם.

רק נס שמימי, בזכות ערנותו של שכנו היהודי, גרם לכך שהוא נותר בחיים.

השכן הצעיר, בן למשפחה יהודית, התקרב לתורה ומצוות על-ידי רב העיר ושליח חב”ד, הרב עובדיה יסאקוב – האיש שהציל.

בשבוע שעבר נסגר עוד מעגל: התלמיד המציל נישא, בחתונה מרגשת,  עם תלמידת ‘מכון חיה מושקא’ במוסקבה – ומי שערך את החופה היה הרב יסאקוב, הניצול.

העיר ההיסטורית דרבנט היא השנייה בגודלה ברפובליקה המוסלמית דאגיסטן שברוסיה, על גבול צ’צ’ניה.

שמחה נוספת נחגגה בעיר בשבוע האחרון: הכנסת ספר תורה מהודר, תרומה האחים יעקובוב, שנחוגה ברוב פאר והדר בראשות רב העיר, ובהשתתפות רב הקהילה הקווקזית במוסקבה, הרב אברהם אילגוייב, אשר הביא עמו לכבודה של תורה, תומכיה ומשמחיה, את ברכתו של רבה הראשי של רוסיה הגר”ב לאזאר, מי שאחראי על המהפכה היהודית בדרבנט, כאשר שיגר את תלמידו הרב יסאקוב למקום.

דאגיסטן

דאגיסטן

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות