ח”כ זאב: אם ש”ס תחליט – אצביע בעד דליה איציק

"אם תהיה החלטת סיעה, ודאי שאצביע לאישה" • גם ח"כ יעקב מרגי תומך באיציק • אבל מי שתקבע היא מועצת החכמים, שתתכנס בשבוע הבא להכריע • דילמה לא פשוטה בש"ס: פואד, סילבן, אם יתמודד, או רובלין שהגר"ע יוסף זצ"ל כתב לו: "ראוי הוא למשרה רמה זו" • בן אליעזר לח"כים: תצביעו לי • יו"ר הכנסת: "עד עתה המירוץ התאפיין בהכפשות"
יוני גרין
י"ט אייר התשע"ד / 19.05.2014 16:49

חבר הכנסת נסים זאב מש”ס אמר היום (שני), במהלך ראיון שהעניק לערוץ הכנסת, כי “אם תהיה החלטת סיעה, ודאי שאצביע לאישה לנשיאות. דליה איציק ראויה לתפקיד הנכבד הזה”. בכך מצטרף זאב לחברו לסיעה, ח”כ יעקב מרגי, שכבר הביע תמיכה פומבית ביו”ר הכנסת לשעבר, דליה איציק. לדבריו, היא אישה ראויה לתפקיד, מה גם שבעבר עזרה לציבור החרדי בתפקידים השונים בהם כיהנה.

• ריבלין פנה רשמית לח”כים – הערכה: סילבן שלום יתמודד

• כך תמך הגר”ע יוסף זצ”ל ברובי ריבלין לנשיאות

אבל בסיעת ש”ס, כידוע, הדברים אינם נחתכים לפי שיקולי חברי הכנסת, אלא לפי מה שתכריע מועצת החכמים של ש”ס, שצפויה להתכנס בשבוע הבא בראשות הנשיא החדש, הגר”ש שלום כהן – לאחר שתסתיים הגשת כל המועמדויות ותתבהר תמונת המירוץ.

למי מהמועמדים יש סיכוי לקבל את 11 הקולות של ש”ס? נראה שהדילמה אינה פשוטה.

המועמד רובי ריבלין נושא בכיסו מכתב בכתב-ידו של הגר”ע יוסף זצ”ל – שנחשף לראשונה בחרדים10 – בו כתב: “התכנסנו היום להחליט מי יהיה נשיא המדינה. הרינו מודיעים מראש כי גם ידידנו היקר והנעלה מר ראובן ריבלין הי”ו ראוי הוא למשרה רמה זו. והוא ידיד אמת שלנו”. יו”ר הכנסת לשעבר זוכה לאהדה בש”ס – כמו גם ביהדות התורה – אך לרעתו עומדת העובדה כי הצביע בעד חוק הגיוס החדש. שני יתרונות נוספים יש לריבלין במפלגות החרדיות: מנהלת לשכתו – ומי שאולי תהיה מנהלת לשכת הנשיא – היא רבקה רביץ, כלתו של ח”כ אברהם רביץ ז”ל, ותושבת ביתר עלית. יתרון נוסף הוא המלחמה שמנהל נגדו ראש הממשלה, ולמפלגות החרדיות יש רצון להכאיב לנתניהו באמצעות בחירת רובי ריבלין לנשיא. 

גם למועמדים סילבן שלום, אם יחליט להתמודד, ובנימין בן אליעזר, יש סיכויים גדולים במפלגה הספרדית, שתתקשה להסביר לבוחריה מדוע לא תתמוך בספרדים לתפקיד.  דליה איציק, אף היא ממוצא ספרדי, נהנית כאמור מתמיכת שני ח”כים בש”ס לפחות, שלבטח יציגו את עמדתם בפני מועצת החכמים.

בתוך כך, אחרי רובי ריבלין, פנה גם ח”כ בנימין (פואד) בן אליעזר אל חברי הכנסת וביקש מהם רשמית לתת בו את אמונם בבחירות לנשיאות. בן אליעזר אמר: “אני תקווה שחברי הכנסת יצביעו עבור מי שמייצג נאמנה את הפסיפס הייחודי של אזרחי ישראל, ויפעל לדיאלוג בין כלל האוכלוסיות. כל חיי פעלתי למען מדינת ישראל, ואני בטוח שאמשיך לעשות זאת גם בתפקיד הבא”.

יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין הודיע בצהריים (שני) כי הבחירות לנשיאות יתקיימו ביום שלישי י”ב סיון (10 ביוני), ובכך פתח רשמית את המירוץ לתפקיד הנשיא. לפי חוק יסוד נשיא המדינה, המועד האחרון להגשת מועמדות הוא שבועיים לפני הבחירות, כלומר ביום שלישי הבא.

אחר שהודיע על מועד הבחירות לנשיאות, אמר יו”ר הכנסת: “לצערי ואני בטוח שלצער כולנו, עד עתה המירוץ הנוכחי התאפיין בהכפשות ובדה-לגיטימציה. התנהלות שלטעמי ביזתה את התהליך ופגעה קשות במוסד החשוב הזה. אני רוצה לאחל לכל המתמודדים הצלחה, אך יותר מזה: מבקש ואף דורש, בשמי, בשם הכנסת ובשם העם בישראל: לנהוג בהדר, בכבוד, בהגינות, במוסר וביושר – אחד כלפי השני וכולם כלפי המוסד”, הוסיף.

בינתיים מי שיצא שהודיע פומבית על תמיכתו בח”כ ראובן (רובי) ריבלין – בניגוד לעמדת ראש הממשלה – הוא שר הפנים גדעון סער. “אני כבר החלטתי, אני מצביע לרובי ריבלין”, כתב בעמוד הפייסבוק שלו.

סיעת ‘יש עתיד’ הודיעה בצהרים כי תעניק חופש הצבעה לחבריה. יו”ר המפלגה, שר האוצר יאיר לפיד, קרא לחברי הסיעה לחתום לכמה שיותר מועמדים שטרם השיגו את עשר החתימות הנדרשות כדי להתמודד בבחירות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות