נכדת הקשישה שנדקרה: העדיפו להרביץ למחבל במקום לעזור לסבתא

שגית ברכה-אייזנקוט, נכדתה של הפצועה קשה בת ה-80, שנדקרה בגבה בידי המחבל במהלך מסע הדקירות ברחוב הרצל בראשון לציון, תוקפת את הצעירים שהותירו את סבתה הפצועה לדמם על המדרכה והמשיכו לרוץ • "אפילו היה איזה בחור שקפץ מעליה ולא ניסה אפילו להושיט לה יד ועזרה"
יוני גרין
כ"א חשון התשע"ו / 03.11.2015 11:40

לצד שבחים שחילקו אנשי המשטרה וראשי העיר ראשון לציון לתושבים אשר חתרו למגע עם המחבל בן ה-19 מחברון, על מנת לסכל את המשך מסע הדקירות אתמול אחר הצהרים ברחוב הרצל בעיר – עולות גם טענות קשות בעקבות התנהלות התושבים.

את אחת הטענות העיקריות העלתה שגית ברכה-אייזנקוט, נכדתה של הפצועה קשה בת ה-80, שנדקרה בגבה בידי המחבל במהלך מסע הדקירות.

בריאיון שהעניקה הבוקר לתוכנית ‘הבוקר עם אפי טריגר’ בתחנת הרדיו גלי צה”ל, תקפה הנכדה את חלק מהאנשים שהגיעו לזירת הפיגוע והזכירה כי חלקם לא הגיש עזרה לסבתה.

“מדברים על החברה הישראלית, על כמה היא מאוחדת בעקבות משבר. ואז אתה רואה בסרטון את תחושת הזעם והנקם של ההמון”, אמר ברכה-איזנקוט. “אתם רצים אחרי מחבל כדי שלא יפגע באנשים אחרים, בזמן שאתם צריכים לעשות דבר אחר. תרימו את סבתא שלי.

“אפילו היה איזה בחור שקפץ מעליה ולא ניסה אפילו להושיט לה יד ועזרה”.

מי שלא מצטרף לביקורת הוא יו”ר סיעת הבית היהודי, ח”כ ינון מגל.”שלא נתבלבל”, כתב מגל בחשבון הטוויטר שלו והסביר כי השלב הראשון בלחימה הוא לחסל את האויב.

מגל, שמתעלם מכך שרבים מהרצים עושים זאת למרות שרבים כבר רצו לפניהם, הסביר כי רק לאחר חיסול האויב עוברים לטפל בפצועים. ”לא קרה שום דבר גם אם הפצועה המתינה 15 שניות”, אמר. ”כל הכבוד לאזרחים שמחרפים נפשם!”

בתיעוד שפורסם ממצלמת אבטחה המוצבת ברחוב הרצל בראשל”צ  נראים מספר בני אדם כשהם נמלטים בריצה מפני המחבל, שכבר הספיק לדקור גבר חרדי באוטובוס.

חלק מהאנשים נראים תופסים מחסה בחנויות סמוכות.

בהמשך מגיע המחבל בריצה, דוקר את הקשישה בת ה-80 בגבה, ולאחר מכן ממשיך בריצה מהירה. האישה מתמוטטת על המדרכה. אנשים שמגיעים אל הזירה ממשיכים בריצה ואינם מתעכבים להגיש לה עזרה, וחלקם אף מדלגים מעליה.

לפי עדכון מבית החולים אסף הרופא, מצבה של הקשישה בת ה-80 ושל משגיח הכשרות דניאל כהן, בן 31 מבני ברק, שנפצעו באורח קשה בפיגוע בראשל”צ, הוא כעת בינוני, לאחר שבמהלך הלילה חלה הטבה במצבם.

הפצוע בן ה-71 מפיגוע הדקירה בנתניה עדיין מאושפז במצב קשה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות