הוגש אישום נגד המחבל בן ה-13 מפסגת זאב: “רצה להיות שהיד”

אחמד מנאסרה, המחבל בן ה-13 שדקר ופצע קשה בפסגת זאב, יחד עם בן דודו שנורה וחוסל, נער יהודי בן גילו ואברך בן 21 - מואשם בשתי עבירות של ניסיון לרצח • פרקליטות המדינה מבקשת שהמחבל ישהה במעון נעול עד תום ההליכים • אם יורשע לפני גיל 14 לא יוכל להישלח למאסר
חיים טוויל
י"ז חשון התשע"ו / 30.10.2015 09:30

כתב אישום הוגש הבוקר (שישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד המחבל בן ה-13, אחמד מנאסרה, שביצע את פיגוע הדקירה בפסגת זאב כשדקר ופצע קשה יחד עם בן דודו נער יהודי בן גילו ואברך בן 21.

מנאסרה מואשם בשתי עבירות של ניסיון לרצח.

בכתב האישום נכתב כי מנאסרה ובן דודו “רצו לסייע לחמאס ולהיות שהידים”.

עם זאת, בהיעדר אפשרות חוקית להותירו במעצר בעת הזאת, בשל גילו, מבקשת הפרקליטות להורות על שחרורו בתנאים מגבילים כך שישהה במעון נעול עד תום ההליכים.

לאחר הפיגוע טען יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כי ישראל הוציאה להורג את המחבל, אולם אז הוצגו תמונות מבית החולים ‘הדסה עין כרם’ שהוכיחו שהוא חי ואפילו מחייך.

הפיגוע, שלב אחרי שלב:

בשבוע שעבר חזר בו מנאסרה מהודאתו, וטען כי לא דקר את שני היהודים בפיגוע.

לפי החוקרים שחקרו את המחבל לאחר ששוחרר מבית החולים והועבר למתקן כליאה של שירות בתי הסוהר, הנער טען בפניהם כי מי שדקר הוא בן דודו, חסן מנאסרה בן ה-15.

הנער טען:  “אני לא דקרתי אף אחד כי אני לא אוהב דם. באמצע התחרטתי, מי שביצע את הדקירות בפועל היה חסן. הלכתי עם בן דוד שלי, לא דקרתי אף אחד ואפילו ביקשתי שהוא לא ידקור את הנער. התחרטתי אפילו שרציתי לדקור יהודים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות