מה כתב הגר”מ מאזוז בהסכמה לספרו של איתם הנקין הי”ד?

במכתב הסכמה לספר החדש 'אש תמיד' של הרב איתם הנקין הי"ד, שנרצח עם רעייתו נעמה בסוכות האחרון, כותב ראש ישיבת כיסא רחמים: "מה אומר ומה אדבר, חבל על האי שופרא ושופרא - שופר הההלכה והעיון - דבלי בארעא"
יוסף גרינבוים
י"ד חשון התשע"ו / 27.10.2015 15:32

הסכמה לאחר מות הקדוש: ראש ישיבת כיסא רחמים, הגר”מ מאזוז, שיגר מכתב הסכמה וברכה, לספרו החדש של הרב איתם הנקין הי”ד שנרצח עם רעייתו נעמה בחול המועד סוכות, ועומד לצאת לאור.

במכתב שנשלח לאביו – הרב יהודה הנקין, כותב ראש הישיבה: “קיבלתי מספר דפים מהספר ‘אש תמיד’ לבנו הקדוש הרה”ג איתם הי”ד, אשר נקטף בלא עתו, הוא ורעייתו הצדקת נ”ע, בידי מחבלים ארורים פראי-אדם וצמאים דמים ימ”ש. ויעל מלאך ה’ בלהט המזבח”.

הגר”מ מזוז מציין כי זה מכבר חדל מלהעניק הסכמות בשל טרדותיו וייסוריו, אך, “בהגיעי ספר ‘לכם יהיה לאכלה’ מבן חכם ישמח אב, וראיתי הסגנון והעריכה והשקידה להוציא הלכה לאורה, כתבתי שתי מילים מאהבה”.

“ועכשיו”, כותב הגר”מ מזוז, “לנוכח מה שקרה בליל כ’ בתשרי בעוה”ר מה אומר ומה אדבר, חבל על  האי שופרא ושופרא [שופר הההלכה והעיון] דבלי בארעא!”

במכתב מזכיר ראש הישיבה את נס הצלתם של ילדי משפחת הנקין, ומברך את הסב כי יזכו לראותם גדולים בתורה ויראת שמים, ויזכו לראות בחופתם ובחופת בניהם.

הרב איתם  הנקין הי”ד, שנרצח בגיל 31, היה היסטוריון ומחבר ספרי הלכה. הוא ערך את כתב העת “עלוני ממרא” של ישיבת ניר קריית ארבע, ופרסם עשרות מאמרים העוסקים בהיסטוריה של היהדות ובפסיקת ההלכה במאה ה-19 ובמאה ה-20, וכן במחלוקות הלכתיות ביישוב הישן וביישוב החדש.

ספרו ‘לכם יהיה לאכלה’ עוסק ביחס ההלכתי להימצאות תולעים במזון. הוא כתב אותו במסגרת לימודיו במכון לרבני יישובים בקרית ארבע, במסגרתו ערך מספר ספרים. במקביל לימד במדרשת “נשמת” לנשים.

יחד עם הרב אברהם וסרמן כתב את הספר ‘להכות שורש: הראי”ה קוק והקרן הקיימת לישראל’. הספר מציג את המורכבות שמאחורי קשריו של הרב קוק עם חלוצי ההתיישבות וההנהגה הציונית. בספר פורסמו כשלושים אגרות חדשות של הרב קוק.

ספר הלכה שלו בשם ‘אש תמיד’, העוסק בהלכות שבת, נמצא בשלבי עימוד בזמן הירצחו.

 

הסכמת הרב מאזוז על הנקין

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא נזוז ממרן הרב מאזוז
    27/10/2015 15:45
    ר מאיר
  1. ראש הישיבה המעטירה

    • משה   28/10/2015 10:27

      מרן הרב מאזוז שליט”א

  2. הרב הזה מזכיר דמות משיחית , חי עליו...
    01/11/2015 13:05
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. עוד כמה גדולים כאלה המשיח כבר היה כאן מזמן
    בלי לזלזל באף גדול יש משהוא מיוחד בנאמן
    חכם השלם מדויק ונרחב גאון העיון לו יקרא רב
    מקים עולה של תורה ישיבה מעטירה
    לפאר הרבה ספרים מדויקים בצורה מאירה
    לשכלל ולהוציא ספרים חיים תלמידי חכמים
    בכל מקצועות התורה זכים וברים
    וגם כתבי נצח על עץ דיפתרא
    לו יאה כתרה של תורה
    לאחד האומה באהבת רעים
    לכל הגונים נחמד ונעים
    שיר לכבוד הצדיק היו הגאון מאיר ניסים מאזוז שליטא נכתב על ידי בעז ס. קש