ברסלבים שנכנסו ל’קבר יוסף’ הותקפו; חמישה נעצרו • צפו

לפנות בוקר נכנסו בהוראת הרב ברלנד כ-30 ברסלבים לקבר יוסף בשכם, שהוצת בליל שישי על ידי פורעים ערבים • הם זוהו על ידי שוטרים פלשתינים - שהיכו את חלקם באמצעות נשקים, והטיחו את ראשם בג'יפים • כוח צה"ל שהגיע עצר חמישה מהחסידים • עו"ד בן גביר: "דורש מהמשטרה לפנות את מרשיי באופן מיידי לטיפול רפואי. הם שותתי דם"
חיים טוויל
ה' חשון התשע"ו / 18.10.2015 08:44

במשטרת אריאל עצורים חמישה צעירים, שלושה מהם קטינים, החשודים בכניסה הלילה לקבר יוסף.

עורך דינם איתמר בן גביר דיווח כי חלק מהעצורים שותתי דם, לאחר שהוכו בידי שוטרים פלסטינים שאף דרכו עליהם נשקים, והיכו בהם.

לדבריו, שניים מהעצורים עם פגיעות ראש.

העצורים יחד עם עוד קבוצה של כשלושים איש, נכנסו הלילה לכיוון קבר יוסף בשכם, במחאה על שריפת הקבר על ידי הערבים בליל שישי.

כניסת החסידים  לקבר יוסף בוצעה בהוראת הרב אליעזר ברלנד, שהוהה בדרום אפריקה.

בהקלטה לחסידיו אמר: “תצאו ב-2 בלילה, תסעו ב-5 רכבים, תקחו דליים של סיד ותצבעו את הקבר מחדש”.

עם כניסתם זוהו על ידי השוטרים הפלשתינים – שהיכו בהם באמצעות נשקים, והטיחו את ראשם בג’יפים. לאחר המכות, הגיע למקום כוח צה”ל שעצר את הצעירים, בחשד לכניסה לשטח צבאי סגור.

האזינו לדברי הרב ברלנד:

בן גביר, המייצג את הצעירים, אמר הבוקר: “אני דורש מהמשטרה לפנות את מרשיי באופן מיידי לטיפול רפואי. לא יכול להיות שלאחר הטראומה הקשה שחוו הערב, המשטרה עוד תחזיק בהם כאשר הם זקוקים לטיפול”.

במקביל מאשים בן גביר את מי שאחראי לאירוע: “זו לא הפעם הראשונה שמחבלים במדים המכונים שוטרים פלשתינאים, פוגעים באזרחי ישראל, ומנסים לרצוח אותם. יש לבצע מעצרים נגד המחבלים ולהחרים מהם לאלתר את כלי הנשק באמצעותו הם פועלים. המשך נשיאת נשק על ידם הוא למעשה רישיון להרוג”.

צפו בהשחתת רכב של החסידים בידי הפלשתינים:

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות