ח”כ מגל על סיכול המחבלת: “מחסניות נופלות, אחת עם ארטיק – מה הבדיחה הזו?”

ח"כ ינון מגל, יו"ר סיעת הבית היהודי, התארח הבוקר באולפן 'אורלי וגיא' בערוץ 10, תקף את המגישים על האידיאולוגיה שלהם "שהביאה אותנו למצב הנוכחי" - ולגלג על התנהלות אנשי כוחות הביטחון שניצבו מול המחבלת הערבייה עם הסכין בתחנה המרכזית בעפולה • "אתם שכחתם מה זה אויב. בנאדם שמאיים בסכין צריך לקבל כדור בראש. פשוט מאוד"
אריה ריבקינד
כ"ח תשרי התשע"ו / 11.10.2015 11:44

בעקבות הסרטון בו השתלטו כוחות הביטחון שלשום על המחבלת שניסתה לדקור אנשי ביטחון בתחנה המרכזית בעפולה, מותח יו”ר סיעת הבית היהודי, ח”כ ינון מגל, ביקורת על הדרך בה התמודדו כוחות הביטחון עם המחבלת שניסתה לדקור חיילים בתחנה המרכזית בעפולה.

“איבדנו את האינסטינקט הבסיסי שלנו”, אמר מגל הנסער בראיון לתוכנית הבוקר עם אורלי וגיא בערוץ 10. “עומדים שם איזה 10 חמושים, זזים קדימה ואחורה, מחסניות נופלות, אחת עם ארטיק, אחד עף לו הקשר, מה הבדיחה הזו? בנאדם שמאיים בסכין, צריך לירות לו כדור בראש. פשוט מאוד”.

המגישה, אורלי וילנאי, הציעה להשתלט על המחבל בעודו בחיים ואף לבצע תחקיר מודיעיני. בנוסף אמרה כי הנוהל שמציע מגל – לחסל את המחבלים – צריך להיות תקף גם כלפי רוצחים יהודים, כמו ישי שליסל ויגאל עמיר.

מגל השיב: “אל תחשבו על זה במונחים של גזענות. ביגאל עמיר ברור שהיתה תקלה שלא חיסלו אותו, וגם את שליסל היו צריכים לחסל. כשמישהו שולף סכין ופוגע בחפים מפשע, לא צריך לחשוב. יש פה מלחמה, דוקרים פה אנשים”.

מגל, איש תקשורת בעבר, תקף את המגישים על “האידיאולוגיה שאתם מייצגים במשך עשרות שנים”, ואמר כי יש לכך קשר למצב הנוכחי.

“אתם שכחתם מה זה אויב”, אמר מגל בכעס, “אנחנו נשארנו עם ירושה שאתם השארתם לנו – שאחרי האינתיפאדה הראשונה רבין נכנע לטרור ועשה את הסכם אוסלו המופקר והמופרך. את התוצאות ראינו באינתיפאדה השנייה ועד היום.

“לפני אוסלו, רוב העולם היה איתנו נגד מדינה פלסטינית”, המשיך מגל במתקפה, “כל האיוולת שמדובר פה בעם, שיש פה כביכול עם פלסטיני – אין עם ולא תהיה לו מדינה, וצריך לגדוע לו את התקווה.

“הערבים צריכים לדעת שמי שבמלחמה מניף סכין, אז אנחנו יכולים להגיד שלום לחבר תת-מקלע, וחבר פראבלום, ויכולים לא רק לספור אינתיפאדות אלא רק נכבות. מי שפותח במלחמה, שייקח אפשרות שישלם מחיר כבד”.

צילום וידאו: רום גואטה, דוברות המשטרה

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה האינטרס של ביבי לא לסגור את הפינה הזו כמו שכל בן אדם מבין?
    11/10/2015 12:06
    רוני
  1. זו השאלה היותר מעניינת.