“הפיגוע תוכנן לירושלים”: בלוני גז ברכב ליד מעלה אדומים

מחבלת הגיעה עם רכב סמוך למחסום א-זעים בין מעלה אדומים לירושלים ועוררה את חשד השוטרים - שסימנו לה לעצור • בתגובה צעקה "אללה אכבר" והפעילה מטען • שוטר בן 45 נפצע קל מכוויות • המחבלת, בת 31 מיריחו, נפצעה קשה
חיים טוויל
כ"ח תשרי התשע"ו / 11.10.2015 07:56

עליית מדרגה? שוטרי תחנת מעלה אדומים הבחינו בוקר (ראשון) ברכב חשוד הנהוג בידי נהגת ערבייה וסימנו לה לעצור לבדיקה,  כחצי ק”מ לפני מחסום א-זעים.

ברגע בו זיהתה הנהגת את הוראת השוטרים התקרבה אל השוטרים, צעקה ”אללה אכבר” ושניות לאחר מכן התפוצץ מטען שהיה ברכב. שוטר בן 45 נפצע קל בפיצוץ. הוא סובל מכוויות בפלג גופו העליון ופונה לבית החולים שערי צדק בירושלים.

המחבלת, תושבת יריחו בת 31, נפצעה באורח קשה והועברה לטיפול רפואי בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

על פי בדיקה שנערכה לרכב המחבלת עולה, כי היו בו בלוני שככל הנראה יועדו להתפוצץ באחד מריכוזי האוכלוסייה בירושלים.

מפקד תחנת מעלה אדומים, סגן-ניצב רפי כהן, התייחס לפיגוע ואמר כי ברכב נמצאו בלוני גז. עוד הוא מסר כי המשטרה בודקת אם הרכב היה גנוב.

דודי אסרף, דובר מחוז ש”י של המשטרה, אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS, כי המחבלת דומים התכוונה לבצע את הפיגוע בירושלים.

“זה סיכול פיגוע חד משמעית”, אמר אסרף. “יש פרטים מהחקירה שאני לא יכול לדבר עליהם אבל זה פיגוע שתוכנן לירושלים. הפיצוץ הוא לא רגיל כמו שאנחנו מכירים מפיגועי תופת, לא אוכל להרחיב”.

אסרף הוסיף פרטים נוספים על האירוע: “אחרי השעה 7:00 שוטר תנועה של מחוז ש”י זיהה רכב חשוד שנסע ממעלה אדומים לירושלים. הרכב נסע בנתיב תחבורה ציבורית בצורה חשודה – זגזג ולא נוסע כמו כל הרכבים. השוטר הבחין בנהגת כששפת הגוף שלה משדרת לחץ. הוא החליט לעקוף אותה ולחסום אותה, ואז היא התפוצצה עם הרכב”.

המחסום נסגר לתנועה לשני הכיוונים ובמקום נוצרו עומסי תנועה כבדים.  זמן נמה אחר כך הכביש נפתח לתנועה.

פאראמדיק מד”א אהרון אדלר שהגיע למקום סיפר: “כשהגענו הובילו אותנו לגבר בשנות ה-30 בהכרה מלאה, הוא התהלך וסבל מכוויות בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבית חולים כשמצבו קל ויציב.

“כשניתן היה להתקרב לרכב טיפלנו בנהגת שהייתה בהכרה,  עם כוויות בכל חלקי גופה ופינינו אותה לבית חולים כשמצבה קשה”.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שכולם יעסקו בתורה וכל אויבינו יתבטלו מאליהם
    11/10/2015 09:25
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אחים יקרים בארץ הקודש תתחזקו באמונה בבורא עולם כשהקול קול יעקב אין הידיים ידי עשיו, עלינו להתחזק בתורה ובתפלה כמו בזמן חזקיה מלך יהודה שנעץ חרב בבית המדרש בזמן המלחמה כדי שכולם יעסקו בתורה וכל אויבינו התבטלו מאליהם.