אבל בסאטמר: ראש הקהל בלונדון שתרם עשרות מיליונים נפטר

הנגיד ישעי וולף לעוו ז"ל שימש כראש הקהל של סאטמר בלונדון והיה מגדולי תומכי המוסדות של החסידות ברחבי העולם • בסאטמר מעידים: "פיזר את הונו לעניים בטוב לב מיוחד"
יוסף גרינבוים
י"ג תשרי התשע"ו / 26.09.2015 20:32

אבל כבד בחסידות סאטמר ברחבי העולם: סמוך לכניסת השבת התקבלה הידיעה על פטירתו, בגיל 88, של ראש הקהל של החסידות בלונדון, הנגיד ישעי וולף לעוו ז”ל.

המנוח ז”ל, שבתקופה האחרונה נחלש מאוד, שימש כראש הקהל של סאטמר בלונדון והיה מגדולי תומכי המוסדות בכל העולם. הוא גם היה בעל האכסניה של האדמו”ר מסאטמר בעת מסעותיו לעיר לונדון.

המנוח ז”ל היה אחד מגדולי הנגידים של החסידות, והונו נאמד במיליארד וחצי ליש”ט.

בסאטמר אומרים כי הוא “פיזר את הונו לעניים בטוב לב מיוחד” – ומוסיפים: “את עיקר השם שלו הוא קנה לעצמו כאשר לקח על חשבונו את בניית מוסדות סאטמר בלונדון, כאשר הוא שילם מכיסו מידי חודש את כל ההוצאות השוטפות. בזמן האחרון, כאשר הוא בנה את בנין הת”ת
בעיר – הוא שילם על הכל, מקניית השטח ובניית הבניין ועד הרהיטים”.

בשנת תשנ”ז, כאשר חודשו מוסדות סאטמר בשכונת וילאמסבורג תחת הנהגת האדמו”ר מסאטמר, הוא היה הראשון לקנות את ‘שם הבניין’ תמורת חמישה מיליון דולר.

השאיר אחריו דורות יראים ושלמים. בין בניו וחתניו: הרב שמעי לעוו – דומ”ץ סאטמר לונדון, הנגיד רבי אברהם יחיאל, רבי אליעזר, רבי אשר זעליג. חתניו הם האדמו”ר מביאלה-לונדון, והנגיד רבי משה ארי’ פריינד.

הלווייתו תתקיים הערב (מוצ”ש) בשעה 22:00 שעון לונדון מביתו בשכונת סטמפורד היל דרך בית המדרש של סאטמר, לבית העלמין של קהילת סאטמר, שם ייטמן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רשימת המיליונרים
    27/09/2015 14:24
    חרדי
  1. תמיד ידעתי שיש נגיד כזה בלונדון אבל אף פעם לא הוזכר ברשימת עשירי אנגליה בכתבה כל שהיא , מבירור מעמיק שעשיתי עכשיו הוברר לי מיודעי דבר שהוא באמת היהודי החרדי הכי עשיר באנגליה והכי צנוע והונו מוערך בלפחות 1.2 מיליארד ליש״ט …..
    עוד עלה לי מהבירור שאחד מבניו ושמו אשר זעליג שהוא עשיר מופלג בכוחות עצמו והונו מוערך ב 150 מיליון ליש״ט